2011. június 8., szerda

Baconös-kolbászos tarhonya leves



A mai ebédünk a maradékfelhasználás jegyében készült. A tegnapi vacsoráról (megint csirkepörkölt volt, tésztával / pirított tarhonyával, és kovászos uborkával) maradt ki kb. 1,5 adag pirított tarhonya, ezt alakítottam át baconös-kolbászos tarhonya levessé. Hozzávalók:
  - 1,5 adag pirított tarhonya
  - kb. 6-7 dkg bacon, 
  - 1 fej hagyma
  - 1/2 zöldpaprika
  - 1-2 evőkanál olaj
  - 4 db krumpli
  - 3 db kisebb répa
  - 1 db petrezselyemgyökér
  - kb. 1/5 zellergumó
  - 2,5 fehér kanál ételízesítő
  - 2 fehér kanál fűszerpaprika (csípős)
  - 2,5 liter forró víz
  - kb. 20 cm (12-15 dkg) csípős füzér kolbász 
A bacont egészen vékony csíkokra vágtam. A zöldségeket megtisztítottam, és szokásos módon feldaraboltam (kockára illetve karikára). Először a bacont kezdtem pirítani pici olajon, amikor már színesedett, hozzáraktam a hagymát, azzal is pirítottam rövid ideig, majd a darabolt zöldség következett, amivel együtt dinszteltem néhány percig. Megszórtam ételízesítővel, fűszerpaprikával, elkevertem, és azonnal felöntöttem forró vízzel. Lefedve főztem, míg a zöldségek majdnem megpuhultak, ekkor hozzátettem a pirított tarhonyát, a 10 darabra vágott kolbászt, és tovább főztem, kb. 10 percig. Azon forrón tálaltam. Nagyon egyszerű, mégis nagyon finom tartalmas leves lett. Akár egytálételként is megállná a helyét!!





Baconös-kolbászos tarhonya leves

3 megjegyzés:

  1. Ezután a tartalmas leves után, jólesett a lángos biztosan.
    Szeretem az ilyen maradékfelhasználásos ételeket, semmi nem vész kárba.:-)

    VálaszTörlés
  2. Finom lehet,laktató az tuti:-)Marika,elkészítettem a töltött csirkét,isteni finom volt,köszi a receptet!:-)

    VálaszTörlés
  3. Nelli - Már-már túl laktató is!! De azért nagyon finom volt mindkettő és a maradékok is eltűntek :)

    Ditta! Örülök, ha ízlett! Nagyon szívesen :D

    VálaszTörlés