2011. június 12., vasárnap

Cseresznyés-meggyes szósz









Nagyfiam hozott cseresznyét, amit tegnap este cseresznyés-meggyes szósznak főztem meg. Friss meggyem igaz nem volt, de volt itthon magozott meggybefőttem, azt használtam fel. Kicsit hígra sikerült, de nagyon finom volt! Legközelebb kevesebb vizet teszek hozzá :)


Hozzávalók:


  - 1 kg cseresznye


  - 1 ü magozott meggybefőtt


  - 6-7 db egész szegfűszeg


  - 15 dkg cukor


  - 4 dl forró víz - (helyette csak kb. 2 dl kellene)


  - 1 csomag puncs pudingpor


  - 2 dl hideg víz - (helyette csak kb. 1 dl kellene)


A cseresznyét megmosás, lecsumázás után kimagoztam, lábasba raktam, felöntöttem a meggybefőtt levével, és felforraltam. 2-3 perc főzés után hozzáadtam a magozott meggyet is, és felöntöttem annyi vízzel (4 dl), hogy ellepje, illetve beleraktam 15 dkg cukrot és az egész szegfűszegeket. Újabb forralás után 2 dl hideg vízben kikevertem a puncs pudingport, és a gyümölcsökhöz öntöttem. Forrás után főztem újabb 2-3 percig, aztán elzártam alatta a tűzhelyet és hagytam kihűlni. Bár kissé hígabb volt, mint amire  számítottam, de így is nagyon finom volt :)




Cseresznyés-meggyes szósz







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése