2011. június 9., csütörtök

Töltött cukkini és gomba





Ma délelőtt megint felütötte fejét a kérdés: Mit kellene főzni, hogy zöldséges is legyen és meg is egye a család. Volt még a hűtőben 4 db cukkini és 10 közepes fej gomba, arra gondoltam, ezekből kellene valamit kreálni. Amíg megtisztítottam a gombát, azt ötlöttem ki, hogy a gombák egy részéből, 1 cukkiniből és a leeső cukkinidarabokból fogom a tölteléket elkészíteni. Persze ez magában nem olyan fogás, amit ragadozó családtagjaim szívesen megennének, ezért valami húsfélén kezdtem gondolkodni, amivel feljavíthatnám kissé ezt az egyszerű zöldségételt. Eszembe jutott, hogy a múltkor a kolbász mennyire feldobta a töltött gombát (és ezzel az én napomat is), így hát megint némi kolbásszal és mellékesen néhány szelet pikok tarjával kellősítettem a fogást. Legkisebbikem természetesen azonnal negatívan reagált, amikor meglátta mire készülök, ecsetelte, hogy ezekből Ő bíz nem eszik. Azért nem féltettem, hogy éhen marad, mert tegnapról maradt tarhonya leves, sőt felajánlottam, hogy sütök rántottát, ha kér, de azt is hárította. Azért nem tértem el eredeti tervemtől, elkészítettem a gombás-cukkinis-kolbászos-tarjás töltött gombát és cukkinit. Hozzávalók:

  - 10  nagyobb gombafej (6 tölteni, 4 a töltelékbe)

  - 4 kisebb cukkini (3 tölteni, 1 egész + a leeső darabok a töltelékbe)

  - kevés szitált ételízesítő, hogy a töltendő zöldségek a nedvüket kiadják.

  -1 csapott fehér kanál szitált ételízesítő a töltelék ízesítéséhez

  - 1 kisebb fej hagyma

  - pici olaj

  - kb. 8 cm-es csípős karika kolbász

  - 3-4 szelet pikok szeletelt tarja

  - 8-10 vékony szelet trappista sajt

A gombát megtisztítottam, 4 db-ot cikkekre vágtam, az egyik cukkinit hosszában négyfelé, majd szintén szeletekre vágtam, a másik 3 db-ot hosszában kettévágtam, és kivájtam a belsejüket. A kivájt részeket is összevágtam és a töltelékhez adtam. A hagymát felaprítottam.  Az egészben hagyott gombafejeket és a hosszában kettévágott, és kivájt cukkiniket egy szűrőben leszórtam szitált ételízesítővel, és a mosogatóba tettem, hogy levüket kiadják.  A töltelékhez való zöldségeket kevés olajon együtt dinsztelni kezdtem, majd megszórtam ételízesítővel. Amíg puhultak, egészen apróra vágtam a kolbászt és a tarja szeleteket is, és azokat is a puhuló zöldségekhez adtam. Néhány percnyi sütögetés után megkóstoltam, nagyon finom intenzív íze lett, mert a kolbász nem csípős volt, hanem erős! Betöltés előtt a tölteni való zöldségeket leöblítettem, (nehogy a töltelék fűszeressége túl sóssá-fűszeressé tegye az ételt), és szárazra töröltem. Mikró crisp táljába tettem előbb a 6 fél cukkinit, megtöltöttem, tetejére vékony csíkokra vágott trappista sajtot raktam, és 10-12 perc alatt Crisp-grill fokozaton készre sütöttem. (Ha nincs crisp fokozat a mikrón, akkor előmelegített sütőben is szép pirosra süthetjük a töltött zöldségeinket!!)















Második ütemben ugyanígy jártam el a 6 gombafejjel.







A jó tartalmas tarhonyaleves után ma ez a két finom töltött zöldség volt a második fogás. Nem csalódtam az ízében, nagyon finom volt, máskor is elkészítem, az biztos :D






Töltött cukkini és gomba

1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ebédet főztél, ha aradt egy kis morzsa szívesen elcsipegetem.

    VálaszTörlés