2011. június 28., kedd

Fokhagymás-petrezselymes csípős spagetti paradicsommal



Ez a recept, tulajdonképpen két recept összehozásából jött létre (Olajos, fokhagymás spagetti és Spagetti nyers paradicsommal). Szintén régi szakácskönyvemben találtam még anno (Simeoni Szekeres Magda: Itáliai ízek, Mezőgazdasági Kiadó, 1987), de már jó régen készítettem, már-már feledésbe is merült. Most "leporoltam" és legnagyobb meglepetésemre nagy sikert aratott. Az ihletet a konyhaasztalon heverő,  új, zölddel együtt vásárolt petrezselyem adta. Mert megint felütötte a fejét a kérdés, hogy mit főzzek? Aztán a friss petrezselyemzöld megadta a választ. Nem kellett sok idő és sok alapanyag sem, pillanatok alatt elkészült ez az egyszerű, mégis nagyon finom étel.
Hozzávalók:

  - 50 dkg tojás nélküli, durum spagetti

  - 1,1 l forró víz

  - 1 fehér kanál só

  - 1-2 evőkanálnyi olaj

  - 1 nagy csokor friss petrezselyemzöld

  - 4 duci gerezd fokhagyma

  - 1 nagyobb csípős hegyes paprika

  - néhány friss bazsalikom levél

  - néhány kanál olívaolaj

  - pici só, chili por

  - 8-10 szem datolya paradicsom

A tésztát zepter edényben, szokásos módon megfőztem, forrástól számított 7 perc alatt. Amíg főtt, elkészült hozzá a rávaló. A megmosott, lerázogatott petrezselyemzöldet és bazsalikom levelet apróra vágtam, ugyancsak a fokhagymagerezdeket, majd a hegyes erős paprikát karikáztam fel vékonyra. Kevés olívaolajon kissé megpirítottam minden összevágott alapanyagot (pillanatok alatt mennyei illatokkal lett tele a konyha). Amikor a tészta megfőtt összekevertem a megpirított csípős-fokhagymás-bazsalikomos petrezselyemzölddel, hozzáraktam a nyersen felkarikázott datolya paradicsomot (ha nincs, kisebb falatokra vágott rendes paradicsom is jó helyette), megsóztam, kevés chili porral ízesítettem, jól elkevertem és azonnal tálaltam. A család úgy falta, azt hittem a tányért is megeszik. Öröm volt nézni és bezsebelni a dicséreteket. Úgy tűnik az egyszerű étel is lehet nagyszerű! Csak ajánlani tudom mindenkinek, Próbálják ki, sikert aratnak vele!! :D





Fokhagymás-petrezselymes csípős spagetti paradicsommal


3 megjegyzés:

  1. Klassz kis recept, gyorsan összedobható, de mégis fincsi. Az én gyerekeimnek is izlene:)

    VálaszTörlés
  2. Tetszik ez a recept, és egészséges is.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Trollanyu és Kati! Örülök, hogy tetszik a recept. Egyszerű, olcsó, finom, és tényleg pillanatok alatt össze lehet dobni. Gyors ebédnek-vacsorának, vagy akár váratlan vendégeknek is percek alatt tálalható :D

    VálaszTörlés