2011. június 21., kedd

Narancsos süti (liszt nélkül)



Most Keresztfiam másik, - állítása szerint kedvenc - süti receptjét hoztam el. Amíg nem kóstoltam meg, nem értettem  miért ez a kedvenc sütije. Aránylag hosszú az elkészítési ideje, bár nem nehéz elkészíteni.  Kinézetre is inkább egy egyszerű kevert tésztára hasonlít, de amikor az első falat a számba került, olyan élményben volt részem, hogy majdnem elaléltam :)!! A cseresznyés süti és a meggyes linzer is elbújhat mögötte.

Nem tudom, hogy mindent jól csináltam-e, de a végeredmény nagyon finom lett.

Hozzávalók:

  - 4 db egész narancs

  - víz

  - 6 db tojás

  - 30 dkg porcukor

  - 3 cs vaníliáscukor

  - 30 dkg őrölt mandula

A négy narancsot egészben, annyi vízben, ami ellepi főni tettem. Forrás után, takarékon főztem 40 percig, aztán kivettem a vízből, és hűlni hagytam. Keresztfiam úgy mondta el a receptet, hogy nagy robotgépbe kell tenni a megfőtt narancsokat, (de érdemes legalább kettévágni, hogy az esetleges magokat eltávolíthassuk belőle), aztán összeturmixolni, hozzáadni a tojásokat a vaníliás porcukrot, és finomra őrölt mandulát, úgy kikeverni a "tésztát". Csakhogy nekem nincs olyan nagy robotgépem, mint pl. Nigella Lawsonnak, ezért külön összeturmixoltam a kimagozott főtt narancsokat, aztán egy másik edényben a 6 tojást gépi habverővel összekevertem 30 dkg porcukorral és 3 cs vaníliás cukorral,  majd néhány perc keverés után hozzáadtam a 30 dkg finomra darált mandulát (készen kapható), azzal is kevertem rövid ideig, végül hozzáöntöttem az teljesen krémesre turmixolt narancsokat is. A naranccsal is kevertem egy rövid ideig, majd sütőpapírral bélelt nagy tepsibe öntöttem és elsimítottam a masszát (ez sem olyan, mint a piskóta, inkább kicsit keményebb). 150 fokra előmelegített sütőbe toltam, de a hőt azonnal 130 fokra mérsékeltem és 1 óra 15 percig sütöttem.





Nem bírtuk megvárni, hogy teljesen kihűljön, már langyosan megkóstoltuk. Olyan, de olyan narancsos ízbomba robbant a szánkban a kóstolásnál, hogy elképedtünk. Nem lehet abbahagyni!!!!  A nagy tepsi sütiből már csak egy vékony csíknyi van, de már az sem sokáig  :D

Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki valami őrületes finomsággal szeretné meglepni szeretteit :)!!






Narancsos süti (liszt nélkül)

7 megjegyzés:

  1. Hú, ez tényleg nagyon jó recept, narancs és mandula együtt nem lehet rossz:) Tervbe vettem az elkészitését.

    VálaszTörlés
  2. A szerény külső ne tévesszen meg senkit!! Isteni szaftos sütemény. És olyan narancsos, hogy hihetetlen. Nem vagyok édesszájú, de ebből bármennyit meg tudnék enni :D!!

    VálaszTörlés
  3. Tetszik, imádom az "olyan narancsos" ízt :)

    VálaszTörlés