2011. június 15., szerda

Konyakos fejtett meggy



Anyukáméktól újra kaptunk egy láda meggyet, nagy Fiam vitt belőle egy jó táskányit Barátnője családjának, így szerencsére kicsit kevesebb dolgom volt, mint legutóbb. Most így tettem el: A meggyet jó alaposan átmostam, lecsepegtettem, és kifejtettem. A kifejtett meggy súlya 4,75 kg volt. Ehhez tettem 70 dkg kristálycukrot, felforraltam és főztem pár percig. A forró fejtett meggyet üvegekbe töltöttem, és lezárásként minden üveg tetejére (és még a kis tál tetejére is, ami kimaradt) annyi konyakot öntöttem, hogy teljesen elzárja a meggyet a külvilágtól. A kupakokat rácsavartam. 4 db 7 dl-es üveget sikerült megtöltenem.  Amikor kihűlt, lemostam az üvegeket, cimkét gyártottam hozzá, az üvegekre ragasztottam, végül, hogy ne látszódjék a fedő,  a tetejére kockás szövetdarabból "kendő"-t  vágtam ki. A visszamaradt meggylevet lehűtöttem, üvegbe öntöttem,  újra majdnem 2 liter meggyszörpünk lett, ami tartósítószer és adalékanyag mentes. Hűtve tároljuk.

Délután nassoltunk kicsit Párommal: A kimaradt, kis tálnyi konyakos meggyből tettünk a bolti jégrémre, amitől még  ínycsiklandóbb finomsággá vált  a  csokis és meggyes-vaníliás jégkrém.










Konyakos fejtett meggy

7 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet, most a fagyitokra is meg majd télen a befőtt is!Pikáns lehetett a fagyi!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Éva! Tényleg nagyon finom lett. Nem tudom lesz-e még télen belőle, vagy hamarabb elfogy? :D

    VálaszTörlés
  3. Nem csak finomak, szépek is lettek.

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek az üvegek, biztos finom is a tartalmuk :)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Bors and Pepper! Ma egyet felbontottam a fagyihoz, és nagyon finom volt :D Attól tartok hamar el fog fogyni.
    Tegnap próbáltam a gyönyörű rákos spagettidhez hozzászólást írni, de nem bírtam. Így most innen üzenem: Szemet-szájat gyönyörködtető finomságot főztél!!!

    VálaszTörlés