2011. június 21., kedd

Megsütöttem Illéskrisz Hasselback krumpliját



Az Övé sokkal szebb lett, de az enyém is nagyon finom volt, annak ellenére, hogy majdnem megégett  (mert az utolsó percekben egy sürgős e-mail elvonta a figyelmemet, és kicsit jobban megpirult, mint kellett volna). 
A család gulyáslevest kapott vacsorára, magamnak tálaltam ezt a húsmentes fogást, a fűszeres krumplihoz fokhagymás brokkolit pároltam kevés vajon, és paradicsomszeletkékkel díszítettem. Persze többet készítettem, hátha a leves után még ragadozóimnak is lesz kedve megkóstolni - és meg is kóstolták. Nekem nagyon ízlett, és a családnak is "bejött", csak ebből is a húst hiányolták. Legközelebb kipróbálom, hogy a bevágásokba hajszálvékony kolbász, vagy szalonnaszeletkéket rakok, esetleg a végén megszórom reszelt sajttal is. Az viszont biztos, hogy nem hagyom magára, főleg nem a sütés utolsó perceiben. 
Hozzávalók:
   -14 db közepes újkrumpli (kb. egyformák)
   - sültcsirke fűszerkeverékem, pici só, fokhagyma granulátum és őrölt bors
   - olaj
   - 0,5 kg brokkoli
   - darabka vaj
   - só vagy ételízesítő, fokhagyma granulátum.
   - 1-2 evőkanál víz.
Az újkrumplik héját nem szedtem le, csak alaposan megsikáltam, aztán Illéskrisz instrukciói alapján mindegyiket szépen egymás után egy kanálba fektettem és bevagdostam a kanál pereméig. Aztán sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, megfűszereztem, megspricceltem olajjal és 170 fokos sütőbe toltam. Nem néztem mennyi ideig sütöttem, amikor picit megszúrtam és már puha volt, a sütőt 220 fokra állítottam és visszatoltam még pirulni. Amíg a krumpli sült, pici vajon, kevés ételízesítővel és fokhagyma granulátummal ízesítve, fedő alatt megpároltam a brokkolirózsákat. Forrón tálaltam. Nagyon finom volt!!
Köszönöm a receptet kedves Illéskrisz :) !!





Hasselback krumpli 

4 megjegyzés:

  1. Ezt most szívesen megenném vacsira :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is jöhet, így simán hús nélkül is, imádom a krumplit mindenféle formában.

    VálaszTörlés
  3. Menne, ha még lenne :), de mi is imádjuk minden formában a krumplit. Ez meg az újdonság erejével hatott.

    VálaszTörlés