2011. június 15., szerda

Tejfölös gombapaprikás





A hét végére vettem fél kiló apró szemű csiperkét, hogy valami finomat készítsek belőle, de nem került rá sor. Tegnap este azt készítettem el, még mielőtt ránk romlana.

Hozzávalók:

  - 50 dkg csiperke gomba

  - 1 nagyobb fej hagyma

  - kevés olaj

  - 1,5 fehér kanál ételízesítő / vagy ízlés szerint

  - 2 evőkanál rétes liszt

  - 2 fehér kanál fűszerpaprika

  - kb. 6 dl forró víz

  - fél doboz nagy poharas, 12 %-os tejföl

  - a körethez 

  - 1 csomag (50 dkg) durum spagetti

  - 1 liter forróvíz

  - 1 fehér kanál só

  - kevés olaj

A gombát megtisztítottam, cikkekre vágtam. Ugyancsak megtisztítottam és apróra vágtam a hagymát, majd kevés olajon megdinszteltem. Hozzáadtam a feldarabolt gombát, ételízesítővel megszórtam, majd mikor levét elfőtte megszórtam liszttel, fűszerpaprikával, elkevertem, és vízzel felöntöttem. Hozzáraktam a tejfölt és jól kiforraltam. Közben másik edényben zepter módszerrel megfőztem a tésztát. Tálalásnál a tésztából három gombócot gombolygattam, tányérra tettem, és szedtem rá gombapaprikás, némi tejföllel gazdagítottam, zöldpaprikával díszítve tálaltam. Aki ilyet nem kért sajtos-tejfölös spagettit ehetett.






Tejfölös gombapaprikás spagettivel

4 megjegyzés:

  1. Imádom a gombapaprikást, a napokban én is készítettem. Én tettem még bele fokhagymát, chilit, őrölt fekete borsot, vörösbort, főző tejszínt. Beírtam a blogomba, de nem tettem közzé.
    A tied is nagyon étvágygerjesztő.

    VálaszTörlés
  2. Biztosan a Tied is nagyon finom lehetett! Miért nem jelenteted meg? Sokan vagyunk, akik szívesen olvasnák!! :)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk gombamártás volt a hétvégén, nagyon szertjük a gombát mindenféle formában.

    VálaszTörlés