2011. június 11., szombat

Fűszeres sültcsirke tepsis krumplival



Nagyon egyszerű, de annál finomabb vacsorát készítettem ma. Sült csirkét, rozmaringos-kakukkfüves-fokhagymás-cayenne borsos ízesítéssel, hozzá ugyanígy fűszerezett tepsis krumplit. Nagyon finom vacsoránk volt :)!! Csak arra kell vigyázni, hogy ezekből a fűszerekből ne használjunk túl sokat, mert az ellenkező hatást ér el, és az erős fűszerezés miatt ehetetlenné válik az étel.

Hozzávalók:

  - 6 egész csirkecomb

  - kevés csirke fűszerkeverékem és só, ízlés szerint

  - 2-3 csipet szárított rozmaring és kakukkfű

  - fokhagyma granulátum és cayenne bors ízlés szerint

  - 10 db közepesnél nagyobb krumpli

  - kevés csirke fűszerkeverékem és só, ízlés szerint

  - 2-3 csipet szárított rozmaring és kakukkfű

  - fokhagyma granulátum és cayenne bors ízlés szerint

  - kevés olaj.

A csirkehúst megtisztítottam a pihéktől, kettévágtam és jól megmostam, majd lecsepegtetés után sütőpapírral  bélelt tepsibe sorakoztattam. Fűszerekkel megszórtam, alufóliával lefedve 175-180 fokos, légkeveréses sütőben sütöttem kb. 50 percig, majd fólia nélkül még 10-15 percig, hogy belül szaftos legyen, de a bőre ropogósra piruljon.

Amikor a csirke már be volt téve sülni, gyorsan megtisztítottam, megmostam és felkockáztam a krumplit, azt is sütőpapírral bélelt tepsire öntöttem, megszórtam sóval és fűszerekkel, meglocsoltam kevés olajjal, jól elkevertem, hogy mindenütt fűszeres-olajos legyen és a csirke alá toltam. Kevergetés nélkül készre sütöttem. Mire a csirke elkészült a fűszeres tepsis krumpli is pont finomra, kívül ropogósra, belül puhára sült. Csak ajánlani tudom mindenkinek ezt az egyszerűen elkészíthető, mégis nagyon finom ételt.






Fűszeres sültcsirke tepsis krumplival

4 megjegyzés:

  1. Kedves Mária!
    Megmondom őszintén,ez az étel a kedvenc menüm,sült csirke comb és sült tepsis burgonya,ez az étel amit soha nem tudnék megunni,de ha nem csirke,akkor bármilyen sült hús.sült hús,burgonya,és majonézes burgonya.Szivesen ebédeltem volna Nálad!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nekem is a kedvenceim közé tartozik! Nagyon szépen sült, gyönyörü a színük a combiknak :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, kedves Melissina2 és Bors and Pepper. Nagy sikere volt az egész család körében!! :)

    VálaszTörlés
  4. Marika nagyon finomat készítettél már megint!

    VálaszTörlés