2011. június 4., szombat

Virslis-tejfölös karalábé leves



Nagyon megörültem ma a Lidl akciójának, gyönyörű zsenge karalábét tudtam venni jó áron.  Vettem is mindjárt 5 db hatalmasat, ebből készült a mai vacsoránk: Virslis-tejfölös karlábé leves és húsos rakott karalábé. A leves hozzávalói:

  - 1 hatalmas karalábé kockákra vágva

  - 4 db karalábé kettévágva és felszeletelve

  - 2 db sárgarépa

  - 1 db petrezselyem gyökér

  - 1 db hagyma felaprózva

  - 1 darabka zöldpaprika

  - 2,4 l forró víz + kb. 1 dl hideg víz

  - 1,5 fehér kanál ételízesítő és ugyanannyi só / vagy ízlés szerint

  - 3-4 evőkanál tejföl (12 %-os)

  - 2,5 evőkanál rétes liszt

  - kevés csilipor és frissen őrölt bors

  - 10 dkg betű tészta

  - 2 pár roppanós virsli

  - 1-2 teáskanál szárított petrezselyemzöld

A zöldségeket megtisztítottam, és feldarabolva főni tettem 2,4 liter forró vízben. A szeletelt karalábét is együtt főztem a többi zöldséggel, amiből a második fogás készült. Ízesítettem ételízesítővel, sóval, csiliporral és frissen őrölt borssal. Amikor a zöldségek megpuhultak, (felforrás után kb. 25-30 perc elteltével) kiszedtem a rakottashoz való karalábét, a tejfölből, hideg vízből és rétes lisztből habarást turmixoltam, amivel besűrítettem a levest, belefőztem a betűtésztát és a felkarikázott virslit, és még 10-12 percig főztem, rászórtam a szárított petrezselyemzöldet, forraltam rajta egyet, majd forrón tálaltam.






Virslis-tejfölös karalábé leves

2 megjegyzés:

  1. Még nem ettünk karalábé levest az idén, de megkivántattad most.

    VálaszTörlés
  2. Köszi Kati!
    Ma nem főztem levest, ezt ettük jól felforralva, és még mindig nagyon finom volt!! :)

    VálaszTörlés