2011. június 13., hétfő

Tyúk párizsiasan sütve, zöldborsós rizzsel



A tegnapi levesben előfőzött tyúkot ma párizsiasan sütöttem át, köretnek zöldborsós rizs készítettem hozzá.
Hozzávalók:
  - 1 tyúk "vastagja" (2 alsó, 2 felső comb, 2 szárny, szárnyvég nélkül, 2 mellfilé, 6 szeletre vágva
  - kevés só
  - kis kupac rétes liszt
  - 4-5 db tojás
  - olaj a sütéshez
A hűtőben frissentartó fóliával letakart főtt tyúkhúst kissé megsóztam, lisztbe, kevés sóval és liszttel elhabart tojásba mártottam és forró olajban átsütöttem. A végén a kimaradt tojást is mindkét oldalán átsütöttem a forró olajban, konyhai törlőpapíron lecsepegtettem és csíkokra vágva a hús mellé vehetett belőle aki kért.




A zöldborsós rizs hozzávalói:
  - 1 fej hagyma
  - 3-4 evőkanál olaj
  - 20 dkg mirelit zsenge zöldborsó
  - 3 főzőtasak (37,5 dkg) paraboiled rizs
  - 1 liter forró víz
  - 2 fehér kanál ételízesítő / vagy ízlés szerint
  - őrölt bors ízlés szerint
  - 2 teáskanál szárított petrezselyemzöld 
A hagymát apróra vagdaltam, kevés olajon megdinszteltem, hozzáraktam a mirelit borsót, azt is átforrósítottam. Beletettem a 3 főzőtasak rizst, jól átpirítottam, felöntöttem forró vízzel, ízesítettem ételízesítővel, borssal, szárított petrezselyemzölddel, és fedő alatt, takarékon 20-25 percig főztem.
A frissen sült húsokat forrón tálaltam a zöldborsós rizzsel. Nagyon finom volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése