2012. február 20., hétfő

Oroszkrém torta szerényebb kivitelben










Ma tortát sütöttem Apukámnak és Anyukámnak, születésnapjukra.  Már tavaly is szerepeltek a születésnapok a blogban, az idén Apukám kórházi kezelése miatt kissé megkésve és szerényebb módon ünnepeltünk, most mindkettejük szülinapját egyben, egy tortával. Tavaly György napra sütöttem egy oroszkrém tortát, ennek kevésbé krémes változata készült a mai ünneplésre, kevesebb habos krémmel. Az előző leíráshoz képest a különbség annyi, hogy a tésztába nem tettem vanília aromát, viszont belereszeltem egy megmosott egész citrom héját. A krémhez pedig a főzős pudingot a tasakon szereplő módon, vagyis fél liter tejjel készítettem el,  Hulalát viszont kevesebbet, 1 liter helyett 1/2 litert vertem fel. Belül most nem raktam mazsolát,  a krém rétegekre cukrozott narancshéjat szórtam, csakúgy, mint a tetejére. A torta bevont oldalát és tetejét villával csíkoztam meg és a tálca-torta találkozást mazsolával raktam ki.











18 megjegyzés:

  1. Huuuu, mekkora mazsolák :) Hol veszed ezeket? Jól néz ki a torta :)
    M. Katika

    VálaszTörlés
  2. Óriás mazsola a neve és a szomszéd utcai kis boltban vette a fiam. Köszönöm!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett a tortád! Szüleidnek boldog születésnapot kívánok és jó egészséget ! Biztosan nagyon finom volt ez a torta, de szívesen ennék most egy ilyen krémes tortából egy szeletkét!:)

    VálaszTörlés
  4. Valahogy az oroszkrém torta is feledésbe merült nálunk.:(De a napokban annyi helyen olvastam már róla, hogy gondolkodom rajta,.Úgyis nemsokára lesz a névnapom.
    Boldog szülinapot a szüleidnek!Remélem az Apukád már jól van!

    VálaszTörlés
  5. De szeretnék most ebből enni! Csodaszép!!

    VálaszTörlés
  6. Tényleg, az Orosz-krém torta! Milyen mostoha sorba került...Rég elfeledtem...Pedig szeretem. Nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
  7. Isten éltesse a szüleidet, szép lett a tortájuk:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon Boldog Szülinapot kívánok a szüleidnek:) A torta csodás, kislány koromban ez volt a kedvencem:)

    VálaszTörlés
  9. Isten éltesse az Ünnepelteket!
    Finom tortát készítettél Mária. Már éppen kérdezni szerettem volna, hogy miért nem teszel sütiket is fel a blogodra.

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jól néz ki, ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jól sikerült szép torta! Biztos örültek a szüleid neki!

    VálaszTörlés
  12. Isten éltesse a szüleidet!
    Remélem Apukád jobban van!
    A torta nagyon szép és ha hétvégére nem kellene tortát sütnöm, holnap rögtön készítettem volna, mert annyira ki vagyok éhezve valami habos, könnyű finomságra!! :)

    VálaszTörlés
  13. Boldog születésnapot kívánok a szüleidnek!!! Apukádnak jobbulást.

    Nagyon szép lett a tortád, és végigolvasva, isteni finom lehetett.

    VálaszTörlés
  14. Éva - köszönöm :)! A család kedvence ez a torta, pont azért, mert habos, és nem túl édes.

    Nelli - ahol sok finomság készül, ott persze hogy feledésbe merül.
    - Köszönöm :)
    - Igen jobban van hál'Istennek!!

    Kriszti - Te is olyan sok finomságot készítesz, sok újdonságot kipróbálsz, természetes, hogy nincs annyira előtérben :)

    Kati - nagyon köszönöm :)!!

    Trollanyu - köszönöm szépen :)!! Én ebből a szempontból megmaradtam kislánynak, mert még mindig szeretem :)

    Köszönöm kedves Juci!!
    - Azért nem teszek fel sütiket, mert nem sütök. Vagy ha igen, inkább sósat, pogácsát, pizzás csigát, lángost. Nem szeretem az édességeket és a fiúk se rajonganak érte. Amikor kisebbek voltak még sütögettem, de egy jó ideje már nem igénylik. Ha mégis édesre vágynak, általában van itthon valamilyen csoki. De inkább napraforgót vagy tökmagot törögetnek, pattogatott kukoricát ropogtatnak.

    Lilla - köszönöm :)

    Marisz57 - köszönöm, igen, nagyon örültek :)

    Barbi - Nagyon köszönöm :)!!
    Igen jobban :).
    - Köszönöm! Ez tényleg szinte tiszta hab!! Az egész család nagyon szereti.

    VálaszTörlés
  15. Gizi - Nagyon szépen köszönöm Neked is!! :) Tényleg finom volt! :)

    VálaszTörlés
  16. hermosa torta te ha quedado perfecta todo un encanto,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  17. Nagyon szép a tortád!Sok szépet még a szüleidnek!!
    Én viszont imádom az édességet!a tejszínhabosat!!!

    VálaszTörlés
  18. Grcias Rosita :)

    Mellissina2 - Köszönöm :)
    Azt hiszem mázli, hogy nem szeretem az édességeket, mert akkor már régen gurulnék :D

    VálaszTörlés