2012. február 7., kedd

Tegnap és ma reggel

Furcsa nap volt a tegnapi, biztos a telihold közelsége miatt, mindenki nagyon feszült volt. Ebédre időhiány miatt csak egy kis kínai tésztás levest főztem, húsleveskockával. Tudom nem a legegészségesebb, de forró volt és csípős, jól átmelegített mindenkit.
















Örömmel láttam a délután folyamán, hogy nem fagyott meg minden kismadár, egy kis cinege meglátogatott bennünket :)








Vacsorára azért csak készült valami rendesebb étel. A hét végére vásárolt húsokból volt még 3 doboz (3*70 dkg) kétízületes csirkeszárny a hűtőben, azokat megtisztítva, jól befűszerezve sütőpapírral bélelt tepsiben sütöttem alufóliával letakarva kb. 1 órán át 180 fokon, aztán fólia nélkül 250 fokon még addig, hogy ilyen szép legyen:








A fűszerezéshez kevés sültcsirke fűszerkeverékem mellett Legkisebbikem Barátnőjétől kapott Házi Arany szárnyasfűszer és chilis fűszerkeveréket is használtam, fokhagyma granulátummal és szárított rozmaringgal kiegészítve (a frisset vastagon lepi a hó a kertben).


Szokás szerint ugyanolyan fűszerezéssel, alatta sült meg a krumpli. Nagyon finom vacsora volt. Már éppen asztalhoz ültünk volna, mikor csörgött a Skype. Úgyhogy felkaptam a tányéromat, és rohantam Tomikámmal beszélgetni :). Hosszasan skype-oltunk, sokat énekelt, és én is énekeltem, amit kért. Persze a skype-olás izgalmában elmaradt a fényképezés, így fénykép csak az utolsó három húsról és a kevés megmaradt krumpliról készült. Ez is mutatja, hogy finom volt a vacsi :).


Ma reggel meleg reggelit készítettem, mert Párom délelőtt munkaterületen lesz, gondolom jól átfázik. Arra gondoltam, a meleg reggeli elegendő energiával látja el a délelőtt folyamán. A reggeli ma rántotta volt zöldségekkel (hagyma, paprika, paradicsom), pirítóssal és forró narancsos Rooibos teával. Tudom, nem nagy mutatvány, de nekem ez is nagyon tetszett. És nagyon finom is volt :)









8 megjegyzés:

  1. A kis cinke nagyon helyes, ahogy ott csümpeszkedik a golyón...Én is csináltam madár etetőt, de a fa alatt szaladgáló, ötvenkilós Zeusz kutyám elriasztja őket...

    VálaszTörlés
  2. Nálunk a konyhából és étkezőből is lehet figyelni, milyen madarak járnak éppen itt. Van, hogy a cinkék jönnek (többféle, mert van, sárgás, és kékes színű is), vagy vörösbegyek, vagy kerti rozsdafarkúak. Olyan is előfordul, hogy a verebek "bandáznak".Olyankor beülnek a fán lévő etetőbe, és szinte kifürdik az eleséget. Olyankor a vadgerlék is beszállnak a csipegetésbe, sőt néha a feketerigók is a nagy fenyő alatt. A nagy fenyőben egyébként több szinten vannak madárlakások, mert ott fészkel egy vadgerle pár, egy feketerigó pár, és van valami kis szürke madár pár is, amit még nem tudtam beazonosítani

    VálaszTörlés
  3. Mennyi madár jár hozzátok!!
    Nálunk volt fakopács, vagyis harkály is többször a diófán, nagy élmény volt élőben látni!! Meg feketerigó szokott szaladgálni a fűben, de persze csak nyaranta.
    Az ételeid pedig, húha!! Én nagyon sokszor eszem rántottát pirítóssal, imádom!!! Nem tudom megunni! A csirkeszárnyat pedig én szerettettem meg apával, sőt rántva is nagyon szeretjük. Nem mellékes, hogy olcsó! :))

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a szép leírást a madarakról jó volt olvasni! Csirkeszárnyat nagyon szeretjük gusztán készítetted el! :) Persze a többi ételed is guszta!

    VálaszTörlés
  5. Barbi - tavalyelőtt nálunk is kopácsolt egy harkály a nagy fenyő törzsén, le is akartam fényképezni, csak akkor még nem tudtam a fényképezővel zoom-olni. Azon a napon volt, amikor beírtam a Részeges Jeromos receptjét. Itt volt éppen Öcsém is, és együtt örvendeztünk, hogy ilyen közelről még nem láttunk harkályt.
    Köszönöm, amit az ételeimről írtál, igyekszem, hogy a család jókat ehessen :).

    Maryenne - nagyon szeretjük nézegetni a madarakat, tényleg élmény. Az is jópofa, mikor a rigómama (vagy papa?) a fű között keresgél nyáron, a csőrében szép sorjában, mint a spagettiszálak lógnak a giliszta darabok, aztán felrepül a nagy fenyőbe a fiókákat megetetni :).
    Nagyon szeretjük a csirkeszárnyat, főleg ha csípős és ropogós:)

    VálaszTörlés
  6. Szerintem nem kell mindig nagy mutatvány, ezek az ételek tökéletesek:) Mi is tettünk ki eleséget a madaraknak, jó őket nézni:)

    VálaszTörlés
  7. Imádom ezt a tésztát...:) Szerintem az egyszerűbb néha jobb...:)

    VálaszTörlés
  8. Trollanyu - köszi, én is szeretem az egyszerű, gyorsan elkészíthető kajákat, nincs mindig időm órákat a konyhában tölteni.
    Nagyon aranyosak a madarak, már évek óta etetjük őket:)

    Lilla - szerintem is finom volt, mindenkinek bejött :). Ugye?:D

    VálaszTörlés