2012. február 23., csütörtök

Tejszínes krémleves petrezselyemgyökérből és paszternákból








A mai ebéd első fogása egy isteni krémleves lett,  petrezselyemgyökérből és paszternákból. A paszternáknak valami olyan csodálatos, szinte parfümös illata és íze van, amit nagyon szeretek. (Kisunokám Tomika meg a nevét  szereti nagyon. Csak Ő paszterna néven emlegeti, biztos úgy érzi, hogy a paszternák már a többes számot jelöli :D. Mindig mondja az Anyukájának:  "a mama úgy mondja, hogy paszternák"). 






Petrezselyemgyökér és paszternák

Ebből a négy darab csodás zöldségből és egy fej hagymából készült a leves. A hagymát felapróztam, a zöldségeket pedig kb. azonos méretű darabokra vágtam. Felöntöttem 2 liter forró vízzel, tettem bele 1 fehér kanál ételízesítőt, sót, őrölt borsot ízlés szerint és puhára főztem. Amikor a zöldségek megpuhultak, habarást készítettem 1,5 dl főző tejszínből és 2 csapott kanál rétes lisztből, ezzel behabartam a levest, azután botmixerrel krémesre turmixoltam. Turmixolás után visszatettem a tűzhelyre, kb. 6-8 percig forraltam és kevés olajon megpirított kenyérkockákkal tálaltam. 









6 megjegyzés:

  1. Jól néz ki. A krémlevesek nálunk is nagyon mennek. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon aranyos az unokád! :)
    Már régóta vadászok paszternákot, mert még sose ettem és szívesen megkóstolnám, de mifelénk a 20. kerületben nem árulják. Vagy én voltam minig rosszkor rossz helyen...

    VálaszTörlés
  3. Ha végre tudok kommentelni, akkor meg névtelenül megy el az üzenet...
    Csiperke voltam.:)

    VálaszTörlés
  4. Névtelen írta (utóbb kiderült, hogy Csiperke :D), valamiért csak a postafiókomban jelent meg)
    Nagyon aranyos az unokád! :)
    Már régóta vadászok paszternákot, mert még sose ettem és szívesen megkóstolnám, de mifelénk a 20. kerületben nem árulják. Vagy én voltam minig rosszkor rossz helyen...

    Ha végre tudok kommentelni, akkor meg névtelenül megy el az üzenet...
    Csiperke voltam.:)

    VálaszTörlés
  5. Ugye nem baj Csiperke, hogy bemásoltam ide??

    Köszönöm:)!!
    Én a Tescoban vettem gyönyörű és nagyon finom paszternákot.

    VálaszTörlés