2012. február 23., csütörtök

Pangasius paprikás baconnel és gombával








A két csomag pangasiust kiengedtetés után hideg vízzel óvatosan megmostam, hagytam lecsöpögni, aztán elkezdtem feldarabolni. Először a zsíros részeket vágtam le róla, aztán 3-4 cm-es csíkokra vágtam. A hal felét besózva félre tettem, rántott hal lesz belőle vacsira, mert most nem volt már kedvem panírozgatni, meg kétféle köretet készíteni. A kisebb potyadékokat sem dobtam ki, azt a paprikásnak valók közé raktam. A paprikáshoz a halcsíkokat keresztben még kettévágtam, és egy jó púpos teáskanálnyi csípős piros arannyal elkeverve állni hagytam, amíg az alap megdinsztelődött.









A paprikás hozzávalói: 1 csomag  mirelit pangasius (1 kg-os/kiolvasztva kb. 80 dkg) 1 púpos teáskanál piros arany, 1 fej hagyma, 3-4 szelet szeletelt bacon, 1,5-2 db lecsópaprika, 3 nagyobb gomba, 1-2 evőkanál olaj, 1 csapott fehér kanál ételízesítő, (vagy só ízlés szerint, de vigyázni kell, mert a bacon és a piros arany is sós!), 1,5-2 fehér kanál fűszerpaprika, 0,5 liter forró víz. A habaráshoz 2,5 dl hideg víz, 1,5-2 csapott kanál rétes liszt, 3 evőkanál 20 %-os tejföl.


Először a bacont csíkoztam föl, aztán pici olaj hozzáadásával kiolvasztottam. Hozzáraktam a felaprózott hagymát, csíkokra vágott paprikát és felszeletelt gombát. Ételízesítővel megszórtam, hogy a gomba kiadja a levét.









Amikor a gombából kioldódó nedvek teljesen eltűntek, hozzáraktam a piros aranyba pácolt pangasius darabokat, és fehéredésig sütöttem, majd fűszerpaprikával megszórtam, elkevertem, és forró vízzel felengedtem. 8-10 perc főzés után habarást mixeltem, a paprikáshoz öntöttem, és jól kiforraltam. Főtt szarvacska tésztával tálaltam. Mindenkinek nagyon ízlett, még Legkisebbikem is háromszor szedett belőle, csak a gombákat kerülte ki gondosan :D






2 megjegyzés:

  1. Ez is valami fenséges étel. :)

    VálaszTörlés
  2. De nagyon finom lehet így elkészítve, igen guszta! Szívesen megkóstolnám az biztos !:)

    VálaszTörlés