2011. június 6., hétfő

Meggyes linzer



Tegnap Anyukám telefonált, hogy mindenképpen menjünk el hozzájuk, mert szedtek nekünk is egy láda meggyet. Nagyon megörültem, mert nagy szemű cseresznyemeggy terem Szüleim kertjében. Ráadásként egy hatalmas csokor kovászos uborkába való kaprot is kaptam, amiből 7 üveg uborkára elegendő "csomagot" csináltam (megmostam, jól lecsepegtettem, külön zacskókba adagoltam, aztán még  nagy nejlonzacskóba is, duplán,  hogy biztosan ne jöjjön ki az erős illata, ne járja át a fagyasztót.

A láda meggy felét még az este jól megmostam, lecsöpögtettem és kifejtettem, hogy ma meg tudjam sütni a meggyes linzert. Nem tudom súlyra mennyi lehetett, de a kifejtett meggy a nagy üvegtálam karimájáig ért. (Utólag lemértem, a karimáig 4 liter víz fért a tálba.)





Ehhez a mennyiséghez tettem fél kiló kristálycukrot, és reggelig állni hagytam. Reggel krumplinyomóval kinyomkodtam a kimagozott, lecukrozott meggy levét, a "száraz" fejtett meggy 2,5 kg volt, ahhoz tettem 5 evőkanál  grízt (búzadarát) és állni hagytam, amíg összeállítottam a linzert.

A linzertészta hozzávalói:

  - 90 dkg liszt (felesben használtam rétes és finom lisztet)

  - 60 dkg margarin helyett 50 dkg margarin + 10 dkg vaj

  - 30 dkg porcukor

  - 4 tojás sárgája

  - 1 citrom reszelt sárga héja

  - 2 csomag vaníliás cukor

Az anyagokat összegyúrtam, 2/3-át belenyomkodtam a tepsibe, hogy kb. mindenütt azonos vastagságú legyen.





A maradék tésztát egy zacskóban a mélyhűtő betettem, hogy  kissé szilárdabb legyen, és bírjam reszelni. A grízzel összekevert meggyet egyenletesen elterítettem a tepsiben,





aztán ráreszeltem a maradék hideg tésztát. (Ha a tészta puhább lenne, krumplinyomóval is átnyomható a meggy tetejére.) 170-180 fokos sütőben 40-45 percig  sütöttem.





Elkészülte után porcukorral szórtam meg.





Nem bírtuk megvárni, hogy kihűljön, bár langyosan még nem lehetett szépen szeletelni, mégis nagyon finom, üdítő, gyümölcsös desszert volt. Mindenkinek csak ajánlani tudom. :)



A leszűrt  meggylevet felforraltam, tiszta üvegbe öntöttem (kicsivel több lett, mint másfél liter) hagytam kihűlni. Hideg ásványvízzel hígítva, adalékanyagoktól mentes meggyszörpöt kapunk.














Meggyes linzer

13 megjegyzés:

  1. Hát ez mennyei, egy-két szeletkét küldhetnél.....

    VálaszTörlés
  2. Én is beállok a sorba,nem sajnáltad a meggyet ,na de úgy a finom,isteni lehet!:-)

    VálaszTörlés
  3. Nem is kellett sokáig várnom a recire!A süti is isteni finom lehet és a meggylé is kitűnő itóka ilyen nagy melegben.

    VálaszTörlés
  4. Hű nagyon jó, annyira guszta szaftos

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Lányok!!
    Bár megkóstolhatnátok, mert mesésen finom!! Az egyik kedvenc sütim, mert nem túl édes, inkább nagyon üdítő. A meggymagozást leszámítva nincs is vele túl sok macera. Ha rendesen kihűl, remélem szebb képeket is tudok készíteni, ha nem, erre is illik a szlogen: ronda de finom :D:D:D

    VálaszTörlés
  6. Na nem is ronda szerintem, hanem szép, és ennyi meggyel nem is csodálkozom ha finom lett. :)

    VálaszTörlés
  7. Nekem is küldhetnél 1-2 szeletkét, nagyon megkívántam :)

    VálaszTörlés
  8. Nahát, Maria!:) Nálunk még ugyan nem igazán érik a meggy, de a nyálam csordul a sütidre:) Én imádom a meggyes sütiket!:)

    VálaszTörlés
  9. Szívesen küldenék mindenkinek :) Sikerült lecserélni a képeket, talán kicsit jobbak, mint a langyosan szeleteltnél. :)

    VálaszTörlés
  10. Hm... mennyei lehet! Annyira kár , hogy nállunk még nem érik a meggy, nagyon megkívántam!

    VálaszTörlés
  11. Mária,ez a süti nyálcsurgató (bocsánat a közönséges kifejezésért),és kifejezetten szép!
    nyitom az ablakom!!!!Köszi!!:)::):)

    VálaszTörlés
  12. Köszi Mellissina2! Ezek a képek kicsit jobbak, mint amit először feltettem! Amikor langyos volt, nem lehetett szépen szeletelni, csak amikor kihűlt.

    VálaszTörlés