2011. június 25., szombat

Zöldborsós gombapaprikás



Megint Anyukámékra kell hivatkoznom, mert sok más mellett még új zöldborsót is kaptunk Tőlük a héten, amit még akkor mindjárt kifejtettem (és frissen tartó fóliával letakarva a hűtőben tároltam), de csak ma jutottam addig, hogy meg is főzzem. Isteni zöldborsóleves lett belőle, most nem nokedlival és nem is sok tojásos tésztával, hanem egy olasz, tojás nélküli durum levestésztát főztem bele, ami a zacskóban olyan kis aranyosnak mutatkozott, aztán ez is jól megnőtt. De nem baj, nagy a szánk, befért :D.




Most viszont nemcsak a borsó volt új, hanem a répa, petrezselyemgyökér és zellergumó is, amiknek a zöldjét még frissiben megmosva, jól lecsöpögtetve, fehér cérnával összekötve lefagyasztottam (4 csomó lett belőle) és most a levesbe is tettem belőle egy köteget. 
A leves hozzávalói: kb. 50-55 dkg friss zsenge zöldborsó, 2 szál új répa, 2 szál új rpetrezselyemgyökér, 1/2 új zellergumó, 1 fej hagyma, darabka zöldpaprika,  petrezselyem és zeller zöld összekötve, pici olaj, 3 fehér kanál ételízesítő / vagy ízlés szerint,  őrölt bors, kb. 2,8-3 liter forró víz, 10-12 dkg durum levestészta.
A zöldségeket megtisztítottam, a hagymát apró kockákra a többi zöldséget a képen látható méretűre. A hagymát kevés olajon megdinszteltem, hozzáraktam a darabka zöldpaprikát, borsót, és a többi zöldséget is, néhány percig együtt dinszteltem, megszórtam ételízesítővel, őrölt borssal, felöntöttem forró vízzel, beleraktam a zöldeket, felforraltam, fedő alatt takarékon főztem kb. 25-30 percig. Ekkor beleraktam a tésztát is, és további 7-8 percig főztem. forrón tálaltam.
Zöldborsós gombapaprikás
Hozzávalók: 1 fej hagyma, kevés olaj, néhány szelet hegyes-csípős paprika,  kb. 35-40 dkg csiperke gomba, 15 dkg új zöldborsó, 1-1,5 fehér kanál ételízesítő /vagy ízlés szerint, 1 evőkanál rétes liszt, 2fehér kanál fűszerpaprika (házi, egy fél kilót kaptam Anyukámtól :)  ), 7-8 dl forró víz
Mielőtt a levest elkezdtem volna, a borsóból 15 dkg-ot félretettem a gombapaprikáshoz. A gombát megtisztítottam, cikkekre vágtam. A megtisztított, felaprózott hagymát kevés olajon megdinszteltem, hozzáadtam a csípős paprika karikákat is, majd a borsót és a gombát. Megszórtam ételízesítővel, és kevergetve addig pároltam, míg minden kioldódott nedvét elfőtte.  Ekkor megszórtam egy kanál liszttel, 2 fehér kanál fűszerpaprikával, elkevertem, forró vízzel felöntöttem, és 15-20 perc alatt készre főztem. Fél kg pillangó tésztát (farfalle) főztem hozzá zepter módszerrel. Olcsó és nagyon finom ebédünk volt!! Ma is :D


2 megjegyzés: