2011. szeptember 8., csütörtök

Májas grízgaluska, vagy grízes májgaluska










Csirke leveshez főztem ezt a finom májgaluskát, vagy májas grízgaluskát, kinek hogy tetszik jobban. Igaz kis Unokám csak a levest ette csigatésztával, a többiek azonban a levesükbe szedhettek ebből a finom májgaluskából is. A levest csirke levescsomagból főztem, bezöldségelve (3 szál répa, 2 szál petrezselyemgyökér, fél zellergumó, 1 hagyma, 1/2 zöldpaprika, 1 csokor petrezselyem zöld, 2,8 lite víz, 2,5 fehér kanál szitált ételízesítő, kevés őrölt bors), zepter gyorsfőző fedővel a szokásos jelzések után 8 percig, aztán visszahűtöttem a fazekat, átszűrtem a levest és belefőztem a csiga tésztát. Ennek főzési ideje kb. 10-12 perc volt. Másik edényben főztem meg a májgaluskákat tyúkhúsleves kockás vízben. 


A májgaluska hozzávalói:


2,5 db csibemáj elkaparva, 1 pici fej hagyma (egészen apróra vágva, kevés olajon megdinsztelve, kihűtve) 1 db tojás, 3 evőkanál búzadara (gríz), őrölt  bors, 1 teáskanál szárított petrezselyemzöld. Az ezekből álló massza 25 dkg volt, ezért 1 fehér kanál szitált ételízesítőt raktam hozzá, állni hagytam kb.fél órán át, majd forrásban lévő tyúkhúsleveskocás vízben főztem kb. 15-20 percig, majd letakarva állni hagytam. Az átszűrt, csigatésztás levessel tálaltam, külön tányéron adtam hozzá a főtt húsokat és a zöldségeket. Nagyon finom lett.







Most nem tudok többet írni, mert nagyon fáradt vagyok, holnap este újra megpróbálok jelentkezni. Mindenkinek jó éjszakát és jó főzést kívánok :)

13 megjegyzés:

  1. En sosem keszitettem meg majgaluskat, de azt hiszem itt az ideje! :) Nagyon szep es guszta a levesed!

    VálaszTörlés
  2. Finom leves, mi is nagyon szeretjük. Szép színe van!!

    VálaszTörlés
  3. Ki fogom így próbálni a májgaluskát! Köszi. A levesed nagyon guszta. :)))

    VálaszTörlés
  4. Bárminek is hívjuk, nagyon guszta, s csak finom lehet.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta lett! Szoktam készíteni én is egészen más ízű a leves a májgaluskától!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom leves lehetett:) Én imádoma májgaluskát,régen még otthon ez volt az ünnepi leves:)

    VálaszTörlés
  7. Imádjuk, nálunk is sűsűn elkészül.

    VálaszTörlés
  8. Én sem ettem még májgaluskát sosem, de nagyon jól hangzik. Jó pihenést kívánok.

    VálaszTörlés
  9. Mária, szeretnélek meglepni egy díjjal, kérlek nézz be hozzám! :)))

    VálaszTörlés
  10. Marika - köszi! Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom!

    Illéskrisz, Petra, Hobbychef, Éva - köszönöm :)!!

    Trollanyu - az volt :)!!

    Viki - nem csodálom, mert isteni!

    Kati- érdemes kipróbálni!! Köszönöm:)

    Petra - köszönöm!!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szeretem, feldobja a leves amúgy is finom ízét!

    VálaszTörlés

  12. Ki? - Hogyan?
    csirke levescsomag-ételízesítő-leveskocka

    VálaszTörlés
  13. Ezt a hozzászólást nem értem!
    Mi az, hogy Ki?-Hogyan?
    A csirke levescsomag nem más, mint Lidl-ben védőgázas csomagolásban kapható csirke aprólék, 70 dkg/csomag.
    Ételízesítő, leveskocka - hazudhatnék, hogy nem használok, de minek hazudjak? Pontosan leírtam, hogy én hogy készítettem ezt az ételt. Ha valaki hasonlót akar készíteni, de nem akar ételízesítőt és leveskockát használni, hát kihagyja a receptből, és saját ízlése szerint készíti el. Ennyi.

    VálaszTörlés