2011. június 26., vasárnap

Zöldségleves



Ma egy egyszerű zöldséglevest főztem. Mindenfélét raktam bele, amit itthon találtam. Volt itthon karfiol ennek a külső nagyobb rózsáiból szedtem le 8-10-et, a fél fej új káposztát kettévágtam, torzsáját kidobtam, aztán felszeltem. Volt még 1-1 szál új petrezselyemgyökér és répa, azokat tisztítás, megmosás után vékony csíkokra vágtam, csakúgy, mint a fél új zellergumót. Ezután már csak egy fej hagymát kockáztam apróra, és ezt is a leveshez raktam. 2-3 evőkanál olajjal, 2 liter forró vízzel, 2 fehér kanál ételízesítővel, őrölt borssal, csiliporral ízesítve puhára főztem. Amikor puha volt, a karfiolrózsákat is szétvagdostam egy kanállal, és még 1-2 percig forraltam. Elég sűrű lett csak a zöldségektől, ezért nem főztem bele sem tésztát, sem más sűrítő anyagot. Nagyon finom leves lett. 





Zöldségleves

4 megjegyzés:

  1. Mi is szeretjük a zöldséglevest, most nyáron friss zöldségekből.
    Vitaminboma, azt mondom.

    VálaszTörlés
  2. Ilyenkor én is gyakran készítek ilyesmi zöldséglevest.

    VálaszTörlés