2012. április 23., hétfő

Spenóttal göngyölt csirkemell zöld krumplipürével








Új ételeket próbáltam ki saját elképzelésem szerint és csak magamnak, mert családom többi tagja erősen utálja a spenótot. Én meg imádom, úgyhogy alig vártam, hogy megkóstolhassam ezt a finomságot, bár családom szerint ez nagyon bizarr párosítás. A hústekercs látványra még csak elment, de a krumplipürémre célozva Legkisebbikem azt kérdezte, hogy talán leturmixoltam Shrek-ket ? Pedig ha tudnák milyen finom volt. Szerintem vérré vált bennem. 



Az egész azzal kezdődött, hogy vettem fél kiló friss spenótot, aminek a vastag szárát és nem tetsző részeit kitépkedtem, aztán többször váltott vízben jól megmostam, végül szűrőbe téve jól lecsepegtettem.











Aztán a nagy Spider Pan serpenyőmben felolvasztottam egy kanál Flóra margarint, és a lecsepegtetett spenótleveleket beletettem, megszórtam egy csapott fehér kanál ételízesítővel, és ráreszeltem két gerezd fokhagymát. Amikor már teljesen összeesett és a serpenyő alján alig maradt valami, két evőkanál tejszínt raktam hozzá, hogy kicsit finomítsa az ízét. Ezzel addig főztem, míg a tejszín is teljesen eltűnt alóla. Elkészült a finom, kellemesen sós-fokhagymás párolt spenót, amit félreraktam kicsit.


Közben a 4 fél csirkemell filéből hármat összevágtam családomnak, hogy brassóit készítsek belőle, 











a negyedik filét azonban, amit magamnak szántam, csak vízszintesen ketté vágtam, kicsit megsóztam és kiveregettem mindkét oldalát, aztán a párolt spenót kicsit több mint felét eloszlattam a húson, és óvatosan roláddá tekertem. 

















Egy nagyobb alufóliát szakítottam, úgy fordítottam, hogy fényes fele legyen a hús felé, ráraktam a spenótos roládot, a tetejére végig margarin darabkákat raktam, majd betekertem a húst, nem túl szorosan, de azért úgy, hogy ne tudjon kinyílni a rolád. 











250 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem, aztán a sütőből kivéve  15 percig az alufóliában pihentettem, végül kibontottam és deszkára téve, éles késsel ferdén felszeleteltem. 











A krumplipüréhez a szombatról megmaradt tejes-margarinos krumplipüré felét (kb. 20-25 dkg-ot) egy nagy csészében, folpackkal letakarva megmelegítettem, beletettem a maradék fokhagymás párolt spenótot 3 evőkanál tejszínt, és jól összeturmixoltam. Már csak tálalni kellett, a forró krumplipürét tányérra halmoztam, és körberaktam a felszeletelt spenótos csirkemell szeletekkel. Nekem nagyon tetszett külcsinyre és belbecsre egyaránt, biztosan máskor is fogok még ilyet készíteni, sőt az is felmerült bennem, hogy egyéb zöldségekkel is fogok így húst tölteni.














11 megjegyzés:

  1. A zöld burgonyapüré kicsit furcsa, de ettől függetlenül lehet nagyon finom, csak gondolom "zöld íze" van. :) Viszont a spenóttal göngyölt csirkemell csuda jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  2. Gabriella - egyáltalán nincs zöld íze, nagyon finom fokhagymás-spenótos íze van. Ha több krumplihoz kevertem volna, biztos nem lett volna ennyire zöld. Most 20-25 dkg krumplihoz kb. 10-12 dkg párolt spenótot kevertem.

    VálaszTörlés
  3. Lilla - szerintem is imádnád, és mindenki imádná, aki szereti a spenótot!!

    VálaszTörlés
  4. Ez aztán a vasban bővelkedő ebéd! Máris tálalhatnád nekem...! :o) Imádom a spenótot.

    VálaszTörlés
  5. Olyan szép mint egy mákos bejgli!
    A spenótos krumlipürét pedig csak úgy magára is bezabálnám.

    VálaszTörlés
  6. A családod nem tudja mi a finom, bizony én is bevágnám úgy ahogy van az egészet:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép, tavasziasan zöld, a spenótos rizst nagyon szeretjük, krumplipürében sem lehet rosszabb :)

    VálaszTörlés
  8. Úgy látom elfogyna ez a tekercs, mert én is ennék belőle, mint oly sokan!:-)

    VálaszTörlés
  9. Lányok, nagyon köszönöm a sok pozitív visszajelzést!! De örülök, hogy ennyien szeretjük a spenótos ételeket. Tényleg érdemes másként is kipróbálni, nemcsak a megszokott spenótfőzelék formájában. Nagyon finom volt a hústekercs és a spenótos krumplipüré is, bátran merem mindenkinek ajánlani kipróbálásra :)!!

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörű!- és ahogyan írod kipróbálós legalábbis nálam biztos:))

    VálaszTörlés