2012. április 16., hétfő

Julika üres kalácsa újra próbálva






Elmúlt a Húsvét, amikor mindenki kalácsot sütött, nekem akkor semmilyen indíttatásom nem volt hozzá. Ma viszont ismét próbálkoztam Julika üres kalácsának megsütésével.  Tetszett benne, hogy kevés alapanyag kell hozzá, és nagyon finom. Még így is, hogy még mindig nem volt olyan mint Julikáé volt anno, évekkel ezelőtt, amikor nagy szeretettel hozta.  A hozzávalókon változtattam kicsit, mert az élesztőt most cukros tejben futtattam fel, cukros víz helyett.


Hozzávalók: 1 kg finom liszt, 2,5 dl langyos tej, 1 evőkanál cukor, 1 csomag friss élesztő, 2,5 dl langyos víz, 1 dl olaj, 1 evőkanál só. 


A tejet mikróban meglangyosítottam, belekevertem 1 evőkanál cukrot, jól elkevertem, és felfuttattam benne az élesztőt. Nagy tálban meglangyosítottam a lisztet is, ugyancsak mikróban. Aztán a langyos vízben kevertem el a sót és olajat, majd elkezdtem összeállítani a tésztát. A liszthez először a cukros-élesztős tejet, majd a sós-olajos vizet adtam hozzá, jól összegyúrtam, és tiszta asztallapon rendesen átdagasztottam. A sütőt kb. 40 fokra és légkeverésre állítottam, és a tálban folpackkal letakart tésztát 25 percre betettem kelni úgy, hogy a sütő ajtaját kb. 1 cm-re kitámasztottam. Amikor a kelesztési idő letelt, kivettem a duplájánál is nagyobbra dagadt tésztát, kétfelé osztottam, majd a két részt 3-3-ba, és minden darabot hosszú hurkává sodortam. 








A hurkákat aztán összefontam, a fonatokat tejszínnel lekentem, és visszaraktam a sütőbe 20 percre kelni.












20 perc után újra kivettem és megint megkentem tejszínnel, közben a sütőt 170 fokra állítottam majd beraktam a kalácsokat sülni. Kb. 30 perc elteltével készültek el, ilyen szépek lettek. 








Még langyos volt, amikor az egyiket felvágtam, és jól belakmároztunk belőle. Majdnem el is fogyott :)






7 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek így kettecskén!:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen megfontad őket:)
    Szép foszlósnak néz ki a fotón, biztos finom volt:)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek) Úgy látszik ma kelt tészta nap van:) Kalácsot sütöttem én is, már úgy hiányzott:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm kedves Lányok :)!!
    Már az este úgy elfogyott, hogy csak két kis vég maradt mára, nem dolgoztam vele hiába :)!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Mária!
    Nagyon szép a fonott kalácsod,a következő adagot így készítem!
    Nagyon jó az új profilképed!!:):)csinos!!!

    VálaszTörlés
  6. Mellissina2 - köszönöm!! :D

    VálaszTörlés