2012. április 14., szombat

Bazsalikomos-paradicsomos(-csípős) csirke







Ma kétféle csirkés ételt készítettem az itthon lévő 7 egész csirkecombból, amiket megtisztítás után ketté vágtam és kétfelé osztottam. Egyik feléből készült a paradicsomos csirke, másik feléből pedig  kólás csirke, aminek receptjét a No Salty.hu- n találtam, Gabriellától. 


Először a bazsalikomos-paradicsomos csípős csirke hozzávalói:


7 db fél csirkecomb, vegyesen alsó és felső, 1 nagy fej hagyma, kevés olaj, néhány csavarásnyi fokhagyma pehely, 1 teáskanál HA szárnyas fűszerkeverék, 1 teáskanál Tesco-s csirke fűszerkeverék, 2 evőkanál csípős ketchup, fél liter 100 %-os paradicsomlé, néhány csepp folyékony édesítőszer, 2 teáskanál szárított bazsalikom + néhány levél friss bazsalikom apróra vágva, 2 kávéskanál chilipor (esetleg el is maradhat).


A megtisztított, felaprózott hagymát üvegesre pároltam kevés olajon. Ráraktam a megtisztított csirkedarabokat, és fehéredésig sütöttem mindkét oldalukat. Megszórtam a kétféle fűszerkeverékkel, tekertem rá néhány tekerésnyi fokhagymapelyhet, rátettem a csípős ketchupot és felöntöttem paradicsomlével. Néhány csepp édesítőszert tettem hozzá, hogy ellensúlyozza a paradicsom savasságát, majd a szárított bazsalikom és chilipor következett. Lefedve, időnként a paradicsomban átforgatva főztem készre a csirkét. Tálalás előtt néhány frissen leszedett, megmosott bazsalikomlevelet vágtam apróra és az ételbe szórtam. Átkevertem és főtt rizzsel  azonnal tálaltam. A díszítésül szánt bazsalikomlevelet elfelejtettem rátenni, de azért nagyon finom volt  az első csirkeételünk. Mire megettük, megsült a kólás csirkecomb is, így azt is meg tudtuk kóstolni.









9 megjegyzés:

  1. Ez aztán a lakoma. Kétféle csirke is egyszerre.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta én ebből a csípősből kérnék!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, jó szaftos, mindig nyerőek az ilyen ételek nálunk. Kólásat már ettem egyszer, az is guszta:)

    VálaszTörlés
  4. Mind a két változat nagyon kívánatos. Szeretjük az ilyen finom, szaftos húsokat.:)

    VálaszTörlés
  5. Hobbychef - inkább csak próbálkozás :)

    Éva - a kólás is csípős volt, de Párom szerint ez finomabb (mert szerinte jobban hasonlít egy pörköltre)

    Trollanyu - nálunk is nyerő volt, a kólásat is nagyon szerették, még Legnagyobbikom Barátnőjének is nagyon ízlett :)

    Gizi - köszönöm, mi is szeretjük :)

    Kata - tényleg az volt :)!!

    Kati - Örülök, hogy tetszett :)!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szeretem a csípős ételeket. Maria, ma szívesen ebédeltem volna Nálatok!:)

    VálaszTörlés
  7. Köszi Roza, de ez tegnap volt, a mait még nem raktam föl, olyan kis semmiség készült ma nálunk!

    VálaszTörlés