2012. április 17., kedd

Tejfölös-tejes nyárfagomba mártás






Legnagyobbikom tegnap elment horgászni. Halat sajna nem fogott, helyette egy szatyor nyárfagombával jött haza. Öreg barátja rendszeresen szedi ezt a gombafajtát, megnézte, jóváhagyta. Azért biztos ami biztos megnéztük a neten is, ott is az volt írva, hogy ehető, és hasonló mérges gomba nincs. Arra gondoltam, hogy kedvencemet, tejfölös gombamártás készítek belőle. Fiam megmosta, szűrőbe rakta, hogy jól lecsepegjen, aztán én felszeleteltem. Érdekes gomba, mert csak az egész zsenge gombákat bírtam felszeletelni. Az idősebbek olyan szívósak voltak, hogy nem tudtam belevágni sem, de így legalább csak az igazán fiatal gombák kerültek az ételbe. Végül csak egy tányérnyi felszeletelt gomba lett.












Ehhez a mennyiséghez megtisztítottam 1 fej hagymát, amit kevés olajon üvegesre pároltam, majd hozzátettem a gombacsíkokat is. Ízesítettem egy csapott fehér kanál szitált ételízesítővel, jó sok őrölt borssal, és rákanalaztam fél pohár nagy poharas 20 %-os tejfölt. Jól összeforraltam, a végére úgy besűrűsödött, hogy hígítani kellett rajta, ezért kb. 1-1,5 dl tejet öntöttem hozzá és kevés vizet. Legvégül 2 teáskanálnyi szárított petrezselyemzölddel szórtam meg, ezzel már csak 1-2 percig forraltam és penne tésztával tálaltam. Ugyanolyan finom volt, mint csiperke gombából.












3 megjegyzés:

  1. Biztos fincsi volt, jól is néz ki:)

    VálaszTörlés
  2. Én is már alig várom, hogy erdőn - mezőn lehessen gombászni. Biztos, hogy finom volt.
    És a fennti húsgombócaid is:)

    VálaszTörlés
  3. Trollanyu - én imádom a gombát bármilyen formában, szívesebben eszem, mint a húst.

    Kati - Legnagyobbikom is pont ilyen természetjáró. Amióta kipitymallott kicsit az idő, Ő is keresi a gombát is, nemcsak horgászni jár.
    Igen, finom volt mindkettő, de ezt mégis jobban szeretem.

    VálaszTörlés