2012. április 26., csütörtök

Sonkás töltött gomba







Tegnap nagyon szimpatikus sonkás töltött gomba receptet láttam a Sherpa konyhájában.  Annyira megtetszett, hogy ma már el is készítettem, igaz kis változtatással. 


Hozzávalók: 1 doboz (40 dkg) tölteni való csiperke gomba, 2 dkg füstölt szalonna, 1 kicsi (kb. dió nagyságú) vöröshagyma, 4 szelet (5,6 dkg) szendvics sonka, 1 tojás, 2 teáskanál 20 %-os tejföl só, szitált ételízesítő ízlés szerint. + a tetejére néhány kanál 20 %-os tejföl, kevés reszelt sajt.


A gombák kalapjáról lehúztam a bőrt, a tönköket kitörtem és vékony csíkokra vágtam. A kalapokat megpergettem sóval, és leborogattam egy tányérra, hogy kicsoroghasson a felesleges nedv belőlük, a felaprított szárakat is gyöngén megsóztam. A kis darabka füstölt szalonnát fél gyufaszálnyi csíkokra vágtam, csakúgy, mint a 4 sonkaszeletet. A picurka hagymát is felaprítottam. Kb. fél óra állás után a gomba kalapokat tálba sorakoztattam, és amíg a töltelék készült, beraktam a 170 fokra állított, melegedő sütőbe. Pici serpenyőben kiolvasztottam a szalonnát, rádobtam a felaprózott hagymát, üvegesre pároltam, majd a gomba szára következett, ezt megszórtam 1-2 csipet szitált ételízesítővel, és addig dinszteltem, amíg a kioldódó nedve elpárolgott. Ekkor hozzákevertem a sonkát, ezzel is pirítottam 1-2 percig, közben 1 tojást elhabartam 2 teáskanál tejföllel, és csipet sóval, ezt ráöntöttem a töltelékre, és addig sütöttem, míg kicsit megkötött. (Ekkor meg is tudtam kóstolni, már így nagyon finom volt). 







Kivettem a sütőből a gombafejeket, felitattam róluk és alóluk a közben kioldódott barna levet, belekanalaztam a tölteléket, és mindegyik töltött gombára 2-3 teáskanál tejfölt kanalaztam. 











4 db-ra reszelt sajtot is szórtam, 3 csak tejfölös maradt. A tálat alufóliával letakartam és visszatettem a sütőbe, 25 percre. Akkor levettem a fóliát és megpirítottam a töltött gombák tetejét. (A kioldódó nedv kicsit megbarnult a tál alján, de ez a gombák ízén egyáltalán nem érződött.)










Az elkészült töltött gombához krumplit sütöttem köretként. Őrülten finom volt. Köszönöm az ötletet  Sherpa konyhájának.









Mondanom sem kell, hogy a fiúknak és Páromnak ez megint nem jött be, ezért Ők kolbászos hamis rakott krumplit kaptak, most csak kolbásszal és tejföllel elhabart tojással. 




Hamis rakott krumpli kolbásszal és tejfölös tojással

8 megjegyzés:

  1. Micsoda új arculat! Nagyon szép! Sherpánál én is láttam ezt a finom gombát, biztos finom!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm kedves Kriszti!!
    Tényleg nagyon finom a gomba :)!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet ez a töltöt gomba. Guszta!

    VálaszTörlés
  4. Mit mondasz? A fiúk nem szerették?
    Istenem, hisz ez mennyei finomság!!!
    Olyan kívánatos, hogy jön hogy leegyem a monitorról.

    VálaszTörlés
  5. Éva - hidd el az volt!! Köszi!

    Juci - most ezt képzeld el. Kivagyok tőlük!! Holnap majd nem főzök semmit, ehetnek amit találnak!!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néz ki, mi is szeretjük a gombát:) Az tényleg kiborító, mikor mindenki válogat, ne főzz nekik pár napig, majd utána értékelni fogják:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó az új blogsablonod!!!
    Szeretem a töltött gombát, és már milyen régen volt nálunk, köszi hogy eszembe juttattad. Nagyon guszta, válogatós férfiak nem is tudják miről mondtak le.

    VálaszTörlés
  8. Trollanyu - köszi :)!
    Pont én is arra gondoltam, hogy pár napig hideg koszton tartom Őket :)!

    Gizi - Köszönöm :), itt volt az ideje a tavaszi megújulásnak végül ez tetszett legjobban.
    :) hát igen, magukra vessenek!!

    VálaszTörlés