2012. április 20., péntek

Zöldborsós csirkebecsinált - csirkeaprólékból
















Ma új receptet próbáltam ki, olyat, amit kevés pénzből ki lehet hozni, mégis finom. Az alapja 2  Lidl-s csirke levescsomag. Ehhez kerestem valami új receptet, hogy finom ételt készíthessek belőle. Egy ősrégi "Takarékos mini Magyar Konyhában"





találtam egy szimpatikus receptet, Libaaprólék becsinált néven,








úgy gondoltam, hogy biztosan finom lesz akkor is, ha egy-két alkatrészt lecserélek. Így lett a libaaprólék helyett csirkeaprólék, gomba helyett zöldborsó.


Hozzávalók: 2 csomag (2*700gr) csirke leves csomag, 1 fej hagyma, 4 közepes sárgarépa, 1 nagyobb petrezselyem gyökér, 1 nagy zellergumó negyede, fél szál paszternák, 40 dkg mirelit zöldborsó, 1 csomag petrezselyemzöld (összekötve), annyi víz, hogy majdnem ellepje, 2 fehér kanál ételízesítő, vagy só ízlés szerint, őrölt bors. A habaráshoz: kb. 1/3 pohár nagy poharas 20 %-os tejföl 2-2,5  evőkanál rétes liszt, (esetleg fél-1 dl tejszín), a legvégén: őrölt bors ízlés szerint, 1 csokor apróra vágott friss petrezselyemzöld.


A megtisztított, megmosott összevágott csirkeaprólékot,  zöldségeket,  felaprózott hagymát, zöldborsót az 5,8 literes gyorsfőző fedővel használható Zepter fazékba raktam, tetejére most is tettem összekötött petrezselyemzöldet. Beletettem az ételízesítőt, őrölt borsot és annyi forró vízzel öntöttem fel, hogy majdnem ellepje (kb. 1,2 liter). A gyorsfőző fedőt lezártam, az ételt felforraltam, és szokásos jelzések után (főzőpálca kiugrása és termosztát mutatójának zöld mező feléig érése) után takarékon (2 vagy 1/9) 6 percig főztem, majd hideg vízbe állítottam, és a pöcök nyomogatásával kiengedtem a gőzt a fazékból és a petrezselyemzöldet kidobtam belőle. Habarást turmixoltam tejfölből, lisztből és pici tejszínből, amihez vettem ki az étel forró levéből, jól összekevertem, és a fővő ételhez adtam. Kiforraltam és megkóstoltam. Kellett még bele kis só. A végén még őrölt borssal,  és aprított petrezselyemzölddel szórtam meg, és egy-két perc főzés után  főtt rizzsel tálaltam. 











5 megjegyzés:

  1. Ez aztán a finomságos gyomromnak való tányér!Természetesen ami rajta van azt fogadnám szívesen!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta:) Nálunk mindig mulatság tárgya a becsinált csirke:) A régi recepten a zösszeg 45 ft, hát Ez mostanra már eléggé felkerekedett:)

    VálaszTörlés
  3. Mónika - Tényleg nagyon finom volt!

    Éva - szívesen kínálnálak!

    Trollanyu- igen, nálunk is volt élcelődés amikor mondtam, hogy becsinált csirke az ebéd :D.
    Hát én leírtam, hogy ez ősrégi receptből készült :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon étvágygerjesztő fotó, régen gyakrabban készítettük :)

    VálaszTörlés