2012. január 1., vasárnap

Szalámis-kolbászos falatkák leveles tésztából




Bal oldalon a leveles tészta falatkák, jobb oldalon a túrós sajtos


A másik sós apróm leveles tészta szalámikkal, kolbásszal töltve. Ez is nagyon tetszett a családnak.


Hozzávalók: (3 cs 50 dkg-os) mirelit leveles tészta, szalámik, kolbász, (nekem volt itthon egy kb. 6-8 cm-es pick szalámi végem, egy kb. másfélszer akkora paprikás szalámi, és másfél szál gyulai kolbász,) lapkasajt (6 szelet), a tetejére: 1 tojás, pici tejszín,  pici só elhabarva, reszelt trappista sajt ízlés szerinti mennyiségben. 


Először a szalámikat és kolbászt vágtam pici, vékony szeletkékre. Utána jó alaposan belisztezett asztallapon nagyon vékonyra nyújtottam a tésztát (kb. 30x60 cm-esre), majd hosszanti irányban három részre, rá merőlegesen 6 részre vágtam a tésztát, aztán minden kis négyszöget átlósan még ketté vágtam, így 36 falatka jött ki egy fél kilós tésztából. A háromszögek szélesebbik végére halmoztam a szalámikat és kolbászt.














Felhajtottam a sarkot, a másik oldalon is összefogtam a tésztát és kis kifliket csavartam belőle. A kiflik tetejét lekentem kevés tejszínnel és sóval elhabart tojással, megszórtam reszelt sajttal és tepsire sorakoztattam. Előmelegített 180 fokos sütőben sütöttem szép pirosra. 














Az utolsó tésztánál kipróbáltam, hogy darabka lapkasajtot is teszek a paprikás szalámi és kolbász mellé, ennél az adagnál nem különítettem el a kolbászt és szalámit, mindkettőből tettem minden falatkába. A lapkasajt szeletet 6-ba vágtam, az így kapott kis négyszöget még kettéhajtottam, úgy raktam a tésztára, a továbbiakban ez is úgy készült, mint az előzőek.

(U.i.:Legkisebbikem január elsején este a néhány megmaradt darabon kipróbálta, milyen visszamelegítve. 10 másodpercre tette a mikróba 1000 Wattra és újra finom ropogósak lettek a bepuhult falatkák :).)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése