2012. január 30., hétfő

Sonkás-paradicsomos tészta










Tegnap este főztem ezt a tésztát, könnyű vacsorának, mert hiába volt finom a hurka-kolbász, mégsem akart senki azt vacsorázni, így megmaradt mára. Leves is maradt, úgyhogy ma nem kellett ebédet főznöm.  Így a vasárnapra kigondolt tejszínes csirke még egy napot csúszik.  


A sonkás-paradicsomos tészta hozzávalói: 1 nagy fej hagyma, 2-3 evőkanál olaj, 10 dkg szendvics sonka, 1 liter 100 %-os paradicsomlé, 3 fehér kanál ételízesítőből kiszitált szárított zöldség, 2 teáskanál saját készítésű gombapor, 3 kávéskanál Kania pizzafűszer,  1-1 kávéskanál fokhagyma granulátum és chilipor, só ízlés szerint (én 1/4 fehér kanállal tettem bele), 8 dl forró víz, 1 csapott fehér kanál só,  1 cs (500 gr) linguini, 6-8 friss bazsalikom levél + a díszítéshez  is bazsalikom levél.


Az apróra vágott hagymát Zepter edényben kevés olajon megdinszteltem, hozzátettem a felcsíkozott szendvics sonkát. Kissé megpirítottam, aztán felöntöttem 100 %-os paradicsomlével. Beletettem a szárított zöldséget, gombaport, a fűszereket, és néhány percig forraltam. Utána felöntöttem 8 dl forró vízzel, beletettem a sót, majd a kettétört linguinit. Jól elkevertem, és forrás után 8 percig főztem lefedve, de 1-2x megkevertem. A tűzhely elzárása után  tettem hozzá a megmosott, felaprózott friss bazsalikomot, ezzel még néhány percig állni hagytam,  csak utána tálaltam. Nagyon finom illatos, üde, könnyű vacsora volt!









12 megjegyzés:

  1. Imádom az olasz pasta ételeket bazsalikommal.
    Nagyon guszta lett.
    A tésztát nem külön, hanem a szószban főzted meg?!?

    VálaszTörlés
  2. Mi is imádjuk :)!
    Igen!! És nagyon finom lett!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett a fotód! Megkívántam rögtön a tésztádat!:))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, mondhatni kívánni valóan néz ki !

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ínycsiklandó a bazsalikomos kalappal...Fincsi lehetett!

    VálaszTörlés
  6. Maria, sejtettem, hogy valami csodás, ínyvcsiklandozó étel vár rám, ha bekukkantok hozzád!:) És nem is csalódtam!:)

    VálaszTörlés
  7. Te mindig olyan jó tésztaételeket készítesz (a férjem meg imádja az ilyen tésztás ételeket, úgyhogy nálatok biztos nagyon jól érezné magát:). Annyira guszta a fotód... Sok hasonló receptet/ötletet "lesek el" tőled! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  8. Hú de finom lehet!!!Nagyon gusztán néz ki!!!!

    VálaszTörlés
  9. Nem tudom hány élet kellene ahhoz,hogy mindent kipróbáljunk amit megnézünk a blogokon!!

    VálaszTörlés
  10. Lilla - köszi :)

    Illéskrisz - köszi, az volt :)!

    Roza - örülök, hogy be tudtál nézni és nem csalódtál :)

    Gabriella - amennyi receptet csak akarsz, vidd nyugodtan, örülök, ha tetszik! Nálunk mindig nyerő a tésztaétel. :)

    Mellissina2 - köszönöm :)
    Tényleg kellene pár emberöltő, hogy minden tetsző receptet kipróbáljunk!

    VálaszTörlés