2012. január 18., szerda

Túrós és káposztás palacsinta (Zepter palacsintasütőben sütve)




Újra megcsináltam, és még mindig működik. Palacsintát sütöttem Zepter palacsintasütőben. Most másfél adag tésztát készítettem az alábbi hozzávalókból:

4,5 dl tej, 3 db tojás, 2 evőkanál olaj, 2 kis csipet só, 35 dkg liszt (17 dkg rétes, 18 dkg finom), 4 dl buborékos ásványvíz. Fél dl olaj (a palacsintasütő olajozásához).

Most először a tejet, tojást, olajat és sót kevertem össze botmixerrel, óvatosan apránként vegyítettem hozzá a liszteket, amikor a tészta már szép sima volt, hozzáadtam az ásványvizet. A palacsintasütőt vízpróbáig melegítettem (amíg a belespriccelt víz szétfut, mint a higany), aztán körbeöblítettem fél dl olajjal és az olajat csészébe öntöttem. Utána kezdtem a sütést. Gyönyörűen sült, egy sem ragadt le!!  2 palacsintánál jártam úgy, hogy kicsit barnábbra sült, azok a tányérhoz(!) ragadtak oda, amire kiborítottam. Ilyet még soha nem tapasztaltam. A palacsintasütő után-olajozását kb. 4 palacsintánként végeztem el. 

Ebből a mennyiségből 21 db palacsinta lett.

Vaníliás túró töltelék:

Eddig nem szívesen készítettem túró tölteléket, mert bár nagyon szereti a család, mindig olyan fojtós volt a palacsinta vele. Ma végre megtaláltam a megoldást erre a problémára, isteni krémes, és egyáltalán nem fojtós töltelékem lett!
Hozzávalók: 50 dkg félzsíros tehéntúró, 10 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 2 csomag vaníliás cukor, 2 teáskanál vanília aroma, 3 evőkanál 12 %-os tejföl. 

A felsorolt anyagokat botmixerrel teljesen sima krémmé turmixoltam. Ha lett volna itthon szép friss citrom, akkor annak a héját még belereszeltem volna. Esetleg  mazsolával is lehetett volna még gazdagítani, de ezek nélkül is nagyon finom volt. Ebből a mennyiségből 16 db palacsintát tudtam megtölteni, jó gazdagon.



Káposzta töltelék:
Hozzávalók: fél fej káposzta, 1-2 evőkanál olaj, csapott fehér kanál só, 1 teáskanál cukor, őrölt bors. 
Szokásos módon az apróra vágott káposztát megpirítottam, azzal töltöttem be 5 palacsintát szintén jó gazdagon (és maradt még ki kis káposzta). 




12 megjegyzés:

  1. Káposztás palacsintát még soha nem ettem...
    Viszont a túrós palacsinta nagy kedvencem! Nem így szoktam készíteni a túrótölteléket (igazából a palacsinta tésztát sem), ettől függetlenül nagyon tetszik a palacsintád, úgyhogy simán meg tudnék enni belőle kettőt, hármat... :-)

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom Gabriellához, még én sem hallottam soha káposztás palacsintáról, hát mindig tanul az ember lánya valami újat. Biztosan finom lehet, így én a túrós mellé abból is kérhetnék????:)

    VálaszTörlés
  3. Gabriella - a túrótölteléket most először készítettem így, de nagy sikert aratott. A tészta receptjét Zepter főzőtanfolyamon kaptam még anno, és csak másodszor készítettem így, de nagyon tetszik, hogy nincs benne cukor, érdekes, hogy nem is hiányzik belőle. Én a pirított káposztát úgy szeretem, hogy bármibe el tudom képzelni. Ez pont olyan, mint a káposztás tésztához készült. Régebben lángost is töltöttem vele (az még a régi blogomon van leírva).

    Gizi - ahogy az előbb leírtam, imádom a pir.káp-ot, bármivel megeszem. Szerintem palacsintába göngyölve is isteni volt!! (ez persze sós palacsintának számít). A fiúk ették a túrósat, nekem maradt a káposztás :)

    VálaszTörlés
  4. Én viszont ismerem a káposztás palacsintát, és imádom. Van is itthon egy nagyon kicsi fej káposztám, szerintem valamikor káposztás palacsinta sors jut neki! Köszi a receptjét!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, túrósat szoktam káposztásat még nem próbáltam, pedig finom lehet! Tegnap délután én is csináltam palacsintát , de csak pár darabot, diós-lekvárosat!

    VálaszTörlés
  6. Káposztásat én sem ettem még, de nem lehet rossz:)

    VálaszTörlés
  7. Érdekes a káposzta töltelékként, bár ettem már cukkinisat, így biztosan a káposztás is nagyon finom! A palacsintatésztába én sem teszek cukrot.

    VálaszTörlés
  8. Nahát, káposztás palacsintát még sosem ettem, de felkeltetted az érdeklődésem. :)

    VálaszTörlés
  9. Mónika - örülök, ha ötletet adtam :D!!

    Éva, Kati, Lilla, Petra - szerintem nagyon finom. Ahogy már feljebb is írtam, én imádom a pirított káposztát, jó borsosan. És mindent ami vele ehető - tészta, lángos, palacsinta. A fornettiben is a káposztás volt a kedvencem, sajnos megszüntették a gyártását. Pedig az is isteni volt!!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jól néz ki mindkettő:) Anyukám sokféle palacsintát készített, káposztásat is, finom:)

    VálaszTörlés
  11. Én ugyan a palacsintát csak kakaósan szeretem, de azért nagyon guszták így is :)

    VálaszTörlés