2012. március 25., vasárnap

Magyaróvári szelet kis eltérésekkel :)






Tegnap egészen véletlenül láttam meg ezt a receptet a tévében. A neve borjúszelet magyaróvári módra. Nekem borjúhúsom nem volt, de megpróbáltam a rendelkezésemre álló alapanyagokból elkészíteni az ételt, és mondhatom nagyon finom lett így is, hogy minden volt benne, de minden kicsit mégis más.


Az eredeti recept szerint kell hozzá borjú hús, csiperke gomba, gépsonka, óvári sajt. Nekem ezek voltak itthon: sertés hosszú karaj, laska gomba, szendvics sonka, trappista sajt


Az elkészítés menete: A sütőt légkeverésen 200 fokra állítottam, hagytam melegedni. A gombát megtisztítottam, felszeleteltem. Felapróztam egy fél fej megtisztított hagymát, és kevés olajon üvegesre dinszteltem, majd hozzátettem a szeletelt gombát, kevés sóval és őrölt borssal meghintettem, és addig sütöttem, míg zsírjára sült. A besózott, kissé kivert sertés hosszú karaj szeleteket lisztbe forgatva elősütöttem, majd sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam. 3 szelet elősütött húsra halmoztam  laskagombából (mert csak én szeretem a gombát a családban), majd a gombát betakargattam szendvics sonkával, és végül reszelt trappista sajttal. A többi elősütött hússzeletre csak sonka és reszelt sajt került, utána irány a sütő, hogy szép pirosra süljenek. 


















Férjem kikötötte, hogy neki sajtos húst nehogy süssek, így Ő rántott húst kapott. Köretnek krumplipürét és sült krumplit tálaltam. Az biztos, hogy ez a "majdnem" magyaróvári szelet nagyon  finom volt!!


Természetesen leves is volt, mi más, mint húsleves, és megint csigatésztával a kis Drágám kedvére. Nagyon szépen evett. Most pulykanyakból készült a leves, jó sok zöldséggel, és zepter gyorsfőző fedővel, szokásos jelzések után 12 percig főztem, aztán a gomb nyomkodásával kiengedtem a gőzt. Közben nagy lábasban kevés sóval és szitált ételízesítővel ízesített vízben kifőztem a csigatésztát, és az elkészült levest rászűrtem. Gyönyörű tiszta és nagyon finom volt a leves is. 












Magyaróvári szelet sertéshússal, laskagombával, szendvicssonkával és trappista sajttal :D

6 megjegyzés:

  1. A "majdnem" magyaróvári szelet is finom lehetett, nekem jöhetne így ahogy van, gombástul, sajtostul.

    VálaszTörlés
  2. Lilla - a Fiúknai is bejött a gomba nélküli változat :)!

    Hobbychef - én imádtam gombástul mindenestül - szívesen kínálnálak :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretjük mi is! Gusztán megsütötted!

    VálaszTörlés
  4. Én is imádnám, mindenestől :)

    VálaszTörlés
  5. Illéskrisz - köszi :), nálunk is fog még készülni!

    Vicuska - tényleg nagyon finom volt mindenestől:)!!

    VálaszTörlés