2018. november 21., szerda

Mandarin lekvár

A citromlekvár mintájára,  főztem ezt az isteni mandarin lekvárt. Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom. 

Hozzávalók:
1/2 kg mandarin, 25 dkg cukor, fél tasak Dzsemfix 2:1, fél mandarin leve

A mandarint is megáztattam többször váltott forró vízben, mint a citromot, majd annyi vízben, ami ellepte, főztem egészben kb. 1 órán át. Utána felvágtam a mandarinokat, hogy az esetleges magot kiszedjem belőle, de egyikben sem volt mag. Kis fazékban alaposan összeturmixoltam a gyümölcsöt, hozzáadtam a cukrot és felforraltam. Pár perc főzés után a dzsemfix is bele került, azzal még 3 percig főztem majd egy tiszta üvegbe öntöttem, a kupakot rácsavartam, az üveget fejjel lefelé fordítottam 10 percre és megvártam, hogy kihűljön a lekvár. 
Isteni finom végeredményt kaptam, akár kenyérre kenve, akár sütibe töltve nagyon jó lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése