2020. június 3., szerda

Meggylekvár - meggymagozási praktika



Tegnap meggyet szedtünk Szüleim kertjében, ma meg elraktam meggylekvárnak. A befőzéshez Dzsemfix 2:1-bent használtam.
3,75 kg tisztított, kimagozott meggyet összekevertem 1,5 kg kristályckorral, amiben elkevertem 3 csomag zselésítőt. Botmixerrel összeturmixoltam az egészet, felforraltam, 3-4 perc főzés után lehaboztam, tisztára mosott üvegekbe töltöttem és lezártam. A fazékban maradt lekvár gyorsan megszilárdult, vacsira vajas-lekváros kenyérként megkóstoltam, isteni!

A praktika: könnyen és gyorsan lehet meggyet magozni egy rövid szívószál segítségével (a felső képen az üveg tetején látható). A szívószállal egyszerűen ki kell tolni a magot a meggyből. Jobb, mint a meggymagozó, mert az benne hagyhatja a magot a meggyben, így viszont minden meggy ellenőrizve van a kitolás pillanatában. A szívószálban felgyülemlett gyümölcshúst egyszerűen ki lehet rázni, vagy a felső lyukon kibuggyan. 

2 megjegyzés:

  1. Szép színük lett, nagyon szeretem a meggylekvárt eddig minden évben tettem el. Ahogy most állnak a gyümölcs árak kétlem hogy tudok elrakni bármit is?

    VálaszTörlés
  2. Sajnos tényleg elszálltak a gyümölcsárak, én se tudtam volna eltenni, ha nem Szüleimnél termett volna. Legkisebbikemmel szedtünk kb 7 kilót, abból hagytunk ott Szüleimnek is, a többit meg így eltettem.

    VálaszTörlés