2013. július 9., kedd

Borsóleves tojás nélküli nokedlivel, mákos tészta és cukkinis spagetti


Továbbra is a testkontroll jegyében folyik az életem, idestova már egy hónapja. Ennek jegyében készült a borsóleves is tojás nélküli nokedlivel, és a még mindig megunhatatlan cukkinis spagetti, ami Legkisebbikemnek és nekem a kedvenc tésztánk. De  mákos tészta is készült második fogásnak, Apa kérésére, Ő és Legnagyobbikom azt választották inkább. (Én az édes tésztáktól rosszul vagyok.) 
A leves ugyanúgy készült, mint már többször leírtam, most 80 dkg friss borsóból (kifejtve volt annyi), 2 hatalmas új sárgarépából, 4 kisebb petrezselyemgyökérből, fél zellergumóból, egy fej felaprított hagymából, kevés olajon megdinsztelve, nagy csokor petrezselyem és zeller zölddel (ez a bokréta az én tányéromban landolt, mert imádom a petrezselyem és zeller zöldjét), meg darabka erős paprikával ízesítve, sóval, borssal, ételízesítővel és 3 liter forró vízzel. Amikor puhára főtt a borsó tojás nélküli nokedlit szaggattam bele: 30 dkg rétes lisztet fehér kanál hegynyi sóval, és 2,5-3 dl hideg vízzel olyan tésztává kevertem, ami könnyen elvált a kanál domború felétől, és máris mehetett a levesbe. Néhány perc forralás után elkészült. Nem főtt szét, szépen egyben maradt. Legközelebb kicsivel több sót teszek a tésztához. 

A mákos tésztához 7,5 dl forró (sós-olajos) vízben főztem meg egy csomag (250 gr) 8 tojásos Boglyas metélt tésztát (A sok tojásos tészták nagyon "megszaporodnak", megdagadnak főzés közben, sokkal több vizet szívnak magukba, mint a tojás nélküliek). Amikor megfőtt, fél csomag (kb. 10 dkg) darált mákkal és kb. ugyanannyi porcukorral kevertem össze. Párom aztán a tányéron még mákozta, meg cukrozta, mert nem találta elég mákosnak.
A cukkinis tészta most másfél reszelt cukkiniből (90 dkg), 5 gerezd reszelt új fokhagymából, 1,5 hegyes erős paprikából egy csokor petrezselyemzölddel, 2-3 ágacska friss bazsalikommal, sóval és ételízesítővel készült, 1 csomag megfőzött durum spagettivel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése