2019. szeptember 19., csütörtök

Kakaós bögresüti mikróban



Olyan rossz, hogy a sütőm szinte használhatatlan, így kénytelen voltam szétnézni a neten, hogy valami gyors finomság receptet találjak. Sikerült is, ITT, köszönet érte.
A recept instrukciói alapján összeállítottam két adag sütit két 0,5 l-es bögrében, aminek az anyaga ugyanolyan sötét hőálló üveg, mint a tányérjaim. 
Bögrénként az alábbi anyagokat dolgoztam össze:

  • 4 evőkanál finom liszt
  • 2 evőkanál sötét kakaópor
  • 2 evőkanál kristálycukor
  • késhegynyi szódabikarbóna
ezeket az anyagokat összekevertem mindkét bögrében, majd hozzáadtam a nedves hozzávalókat:
  • 3 evőkanál tej
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 tojás
ezekkel simára kevertem a masszát, hogy jobban elvegyüljön, egy villa segítségével. 

Mindkét bögrét betettem a mikróba, 750 Wattra, 3 percre, ahogy az eredeti receptben szerepelt. Amikor az idő lejárt még 30 másodpercet hagytam pihenni, majd kivettem. Ekkor még lágy volt a teteje, ezért először 30 másodpercre, majd még 1 percre visszatettem 750 Wattra a sütiket. 
Így összesen 4,5 perc alatt készült el a két bögre kakaós süti. 
Mindkét bögrében körbevágtam a tésztát és tányérra borítottam, majd kis hűlés után mindkettőt 4 szeletre vágtam. Még a fényképezés előtt meg is kóstoltam egy szeletet, aztán a fényképezés után még kettőt, citromlekvárral megkenve, egy csésze finom kávé kíséretében. Bogikámnak is nagyon ízlett, Ő tejeskávéval ette, Legkisebbikem baracklekvárral megkenve. Rövid idő alatt el is tüntettük a próbaadagot, de ha a család igényli bármikor percek alatt újra elkészíthetjük. Állagában leginkább a muffinra emlékeztet, csakúgy, mint az összeállítás menete. 
A fénykép sajnos nem a legjobb, mert a fényképezőm lemerült, így a képet az ezer éves telefonommal készítettem. A süti eredetiben sokkal szebb volt, és isteni finom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése