2011. április 1., péntek

Főtt pulykanyak paradicsomszósszal és petrezselymes krumplival







Az ebéd második fogása fiatal koromat idézi (akkor a levesben főtt karajcsontot ettük így).  Most főtt karajcsont helyett a levesben főtt pulykanyak a főfogás, amelyen olyan sok hús van, hogy  egy kis paradicsomszósszal és petrezselymes krumplival körítve második fogásként is megállja a helyét.



A paradicsomszósz hozzávalói:



  • kevés olaj, 

  • 3 evőkanál rétes liszt, 

  • 1 liter 100 %-os paradicsomlé (vitafit), 

  • 0,5 liter  sűrített paradicsomlé (Nostia), 

  • 1 dl víz

  • 1/2 fehér kanál szitált ételízesítő, 

  • 1 teáskanál folyékony édesítőszer, 

  • kevés frissen őrölt négyszínű bors, kevés csilipor.

A rétesliszttel és olajjal világos rántást készítettem, azt állandóan kevergetve felöntöttem a paradicsomlevekkel, és vízzel. beleraktam az ízesítőket és kevergetve 10-15 percig forraltam. 
A petrezselymes krumplihoz megtisztítottam 12-14 db kisebb krumplit, kockára vágva 1-2 dl vízzel és egy fehér kanál sóval főni tettem egy zepter edényben. Amikor megpuhult, összekevertem egy jó adag apróra vágott friss petrezselyemzölddel, amit előtte kevés margarin és olaj keverékén átpirítottam és kicsit megborsoztam. A főtt nyakakat a kissé csípős, mégis nagyon üdítő paradicsomszósszal és petrezselymes krumplival tálaltam.  Ez is nagyon finom volt:)






Főtt pulykanyak paradicsomszósszal és petrezselymes krumplival




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése