2013. április 18., csütörtök

Tejszínes-zöldborsós csirke és tejszínes gomba rizzsel




Nagyon kellett kapkodnom, fél ötkor hogy vacsorát tudjak készíteni, mert arra számítottam, hogy fél hat tájban mindenki éhesen jön haza. Ezzel szemben még csak Legnagyobbikom és én vacsoráztunk, Apa és Legkisebbikem még a holnapi munkát készítik elő, Középsőmnek meg valami dolga akadt, akkor ment el valahova, amikor elkezdtem főzni. A tejszínes-zöldborsós csirkéhez négykor betettem a mikróba felengedni 6 db bőr nélküli csirke felső combot, aránylag gyorsan kiolvadt annyira, hogy ki tudjam filézni és kisebb, falatnyi darabokra vágjam, utána egy fej hagymát is felaprítottam. Először a hagymát dinszteltem meg pici olajon, ahogy általában a pörkölteknél szokás, majd rákerült a feldarabolt hús, amit fehéredésig sütöttem.  Rátettem 35 dkg fagyos mirelit borsót, addig sütöttem, míg a borsó is átforrósodott. Ízesítettem val, őrölt borssal, szárított petrezselyemzölddel, majd felöntöttem 5 dl forró vízzel. Gyorsfőző fedővel lezártam az edényt (a legkisebb gyorsfőző fedővel használható lábast) és szokásos jelzések után 7 percig főztem, aztán levettem a tűzhelyről és a pöcök nyomogatásával kiengedtem a gőzt. Kinyitottam az edényt, majd visszatettem a tűzhelyre, és amikor újra felforrt behabartam 1dl tejszínből és 1 evőkanál réteslisztből készült csomómentes habarással. Forraltam pár percig és el is készült. 
A tejszínes gombához is összevágtam egy fej hagymát, és kevés olajon azt is megdinszteltem, aztán ráraktam kb. 30 dkg szeletelt gombát,ztam, borsoztam, és addig sütöttem, míg az összes kioldódó leve elpárolgott, sőt utána még pirítottam is kicsit. Megszórtam egy csapott evőkanál rétesliszttel, jól elkevertem, felöntöttem 1 dl tejszínnel és kevés vízzel. Jól kiforraltam és ez is elkészült. 
Amíg fentiek elkészültek szokásos módon megfőztem 4 főzőtasak paraboiled rizst, a zacskókból tálra borítottam és már ehettünk is. A tányérra rizst halmoztam, aztán egyik oldalra tejszínes gombát, másik oldalra tejszínes-zöldborsós csirkét szedtem. Igaz, aztán összekevertem és jól belakmároztam :). Aki a gombát nem szereti, az eheti csak a húsos rávalót rizzsel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése