2013. április 7., vasárnap

Hagymás-rozmaringos pulyka felsőcomb filé sütőzacskóban


Pulyka felsőcomb filéből készült ma ebéd, rozmaringgal-vöröshagymával és fokhagymával. Egészen egyszerű volt összerakni, aztán már csak sütni kellett. 
Hozzávalók: 3 db pulyka felsőcomb filé, só, friss rozmaring, 1 fej hagyma, 5 gerezd fokhagyma, csípős ketchup, chili por, 2 sütőzacskó, spárga a kötözéshez

fűszerezés: só, ketchup, 12 levélke friss rozmaring, chilipor, 1/4 vöröshagyma

fűszerezés: só, ketchup, 12 levélke friss rozmaring, chilipor, 3 gerezd fokhagyma
A pulyka felsőcomb filét vágódeszkára terítettem, jól kinyitva.. Megsóztam, csípős ketchuppal meglocsoltam, minden comb belsejébe apróra vágtam 12 friss rozmaring levelet, 2 combfilébe 1-1 negyed vöröshagymát szeleteltem fel és rászórtam a húsra, a harmadik combfilére 3 gerezd fokhagymát szeltem fel. A húsokat aztán feltekertem, és 3 helyen spárgával összekötöttem, majd kívül is sóztam, megkentem ketchuppal, megszórtam chiliporral, apróra vágott rozmaring levelekkel,


és sütőzacskóba húztam, külön a két vöröshagymás és külön a fokhagymás kötözött combfiléket, a vöröshagymásra rászórtam a maradék fél felszeletelt hagymát, a fokhagymásra 2 gerezd ugyancsak felszeletelt fokhagymát. Spárgával összekötöttem a csomagok száját, és levágtam a fölösleges zacskót, tűvel 1 helyen kiszúrtam mindkettőt, és 190-200 fokra előmelegített sütőbe toltam. Kb. 70 perc alatt sült szép barnára, mégis szaftos maradt a zacskóban.

Kis pihentetés után levágtam a spárgát a húsokról és felszeleteltem őket.

 Petrezselymes krumplit és fűszeres paradicsommártást készítettem hozzá.
A paradicsommártás hozzávalói: kevés olaj, 1,5-2 evőkanál rétes liszt, 1 liter 100 %-os paradicsomlé, ha szükséges még kevés sűrített paradicsom és víz, só és/vagy szitált ételízesítő, ill. édesítőszer ízlés szerint, 1-1 kávéskanál oregano és bazsalikom (szárított, morzsolt), pici chilipor (ez el is maradhat).
A világos zsemleszínű rántást felöntöttem paradicsomlével, nyomtam bele kevés sűrített paradicsomot, öntöttem hozzá kevés vizet ízesítettem a fűszerekkel, sóval, chiliporral, édesítővel és jól kiforraltam. 
Volt leves is, 2 db karalábéból 1-1 sárgarépából és petrezselyemgyökérből, darabka zellergumóból, hagymával, zöldpaprika darabbal, mindent egy fakanálnyi kacsazsíron dinszteltem meg, aztán felöntöttem 2,5 liter forró vízzel, ízesítettem szitált ételízesítővel és sóval, őrölt borssal, szárított petrezselyemzölddel. Amikor a zöldségek megpuhultak, 7 dkg 8 tojásos eperszalag tésztát főztem bele. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése