2016. május 18., szerda

Kapros cukkinikrémleves pirított gombával és kenyérkockákkal

Valami zöldséglevesen gondolkodtam a mai ebéd első fogásaként. Amikor kihúztam a hűtő zöldséges fiókját, nagy örömömre megláttam a hét végére vásárolt cukkinit. Az örömöm csak fokozódott, amikor a Szüleim kertjében szedett friss kapor is kezembe került. És tudtam, hogy milyen leves lesz ma az ebéd. Kapros cukkinikrémleves. 
Hozzávalók: 
1/3 fej hagyma felaprítva, 2-3 evőkanál olaj, 1 db zsenge cukkini - kb. 35 dkg - megmosva, héjastól felkockázva, 2 fehér műanyag kanál ételízesítő, kevés fokhagyma granulátum és őrölt bors, 1 nagy csokor friss kapor apróra vágva, 4 evőkanál rétes liszt,  2 liter forró víz, kb. 0,5 dl tejszín, 2 púpos evőkanál 20 %-os tejföl, végül még pici só
A tálaláshoz pirított kenyérkockák, kevés olajon hagymával-sóval-borssal pirított gombaszeletke
Először a hagymát dinszteltem meg pici olajon, aztán ráraktam a cukkinikockákat. Amikor a cukkini is üvegesedni kezdett, fűszereztem ételízesítővel, fokhagyma granulátummal  és borssal, majd ráraktam a nagy csokor apróra vágott kaprot.  Pár pillanatig hagytam a kaprot is dinsztelődni, aztán leszórtam liszttel, elkevertem és megint hagytam pár másodpercet, hogy jól felforrósodjon a liszt is, utána öntöttem fel forró vízzel. Forrás után kb. 5-6 percig főztem, akkor hozzáadtam a tejszínt és a tejfölt, újra felforraltam, majd összeturmixoltam a levest. Megkóstoltam, isteni volt, csak kellett még bele egy csipet só. Turmixolás után épp csak addig forraltam, hogy buzzanjon egyet és már tálalhattam is, gombaszeletkékkel és pirított kenyérkockákkal, de  ez a leves akár minden nélkül is isteni finom, érdemes kipróbálni. (Nagy igyekezetemben elfelejtettem legalább egy szál kaprot félretenni díszítésnek, így végül az ablakpárkányon tartott petrezselyemzöldből tettem rá pár levélkét.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése