2018. október 2., kedd

Birses-almás-narancslekváros muffin



Vasárnap délutáni nasinak készült ez a muffin, 1 (kő)kemény birssel, 1 piros almával és 1,5 evőkanál narancslekvárral. A tészta alapja az almás muffiné volt, de most csökkentettem a belerakott zsiradék mennyiségét, kihagytam a tejfölt és a kupica olaj helyett is csak 1 evőkanállal raktam bele. Az utóbbi időben mindig olyan zsíros tapintásúnak éreztem az eredeti recepttel készült muffinokat, így, kevésbé zsírosan jobban tetszett a végeredmény, bár először izgultam, hogy a birs nem marad-e kemény, de szerencsére nem maradt :). 

Hozzávalók: 
100 gr margarin, 250 gr cukor, 1 cs. vaníliás cukor, 2 tojás, 3 kupica (150 ml) tej, 1 evőkanál olaj, 1 kávéskanál őrölt fahéj, 300 gr finom liszt, kb. fél csomag (8 gr) sütőpor, 1 kávéskanál szódabikarbóna, 
1-1 tisztított, kimagozott, finomra reszelt birs és piros alma, 1,5 evőkanál narancslekvár. 

Először a birset és az almát tisztítottam meg, és finomra reszeltem, majd összekevertem a saját készítésű narancslekvárral. (A birs nagyon gyorsan barnult, de a narancslekvár megállította/lassította a barnulást.)
A hozzávalókat a felsorolás sorrendjében összekevertem, legvégül a gyümölcs került bele.
12 szilikon muffinforma és 3 kávéscsésze telt meg a masszával. 
175 fokra előmelegített, légkeverésre állított sütőben 24 perc alatt sültek ilyen szépre. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése