2021. június 5., szombat

Olajos hal, majd sült hal balin filéből chili pehellyel

                            

Legnagyobbikom egy balinnal örvendeztetett meg tegnap. Mivel emlékszem milyen rettentő szálkás hal, azon gondolkodtam, hogy lehetne a sok szálkától szabadulni. Húsdaráló híján fasírt most nem készülhetett, az egyben vagy szeletben sültet is felejtősnek gondoltam ma. Valaki régebben írta, hogy isteni halászlé készül belőle, de most azt se akartam. Aztán eszembe jutott, hogy kárászból meg keszegből már csináltam olajos halat, mindkettő isteni volt, hát most balinból is kipróbáltam, és nem kellett csalódnom, mert isteni, szálkamentes finomság lett belőle. 

Hozzávalók:
1 db tisztított balin lefilézve, só, citromlé, olaj, chili pehely, 

A balin húsát a gerincéről kétoldalt óvatosan levágtam, és ugyanúgy beirdaltam, ahogy a pontyot szoktam (bőrével lefelé deszkára fektetve, a halhúst a lehető legsűrűbben - kb. 2 mm - bőréig éles késsel bevagdaltam). A  beirdalt halat mindkét oldalán besóztam, és az irdalt oldal felől citromlével is alaposan meglocsoltam. 



A legkisebb gyorsfőző fedővel használható lábasba kevés olajat öntöttem, és belepakoltam a feldarabolt filéket. Öntöttem még rá citromlevet, megszórtam chili pehellyel, még kevés olajat is öntöttem rá, átmozgattam kicsit, és a lábast lezártam. 



Forrás után takarékra állított tűzhelyen - a lángot néha lekapcsolva, hogy ne menjen a piros mezőbe a mutató, több mint egy órán át főztem, aztán hagytam, hogy a főzőpálca magától essen vissza.
 


Kis hűlés után megkóstoltam, isteni ízes, szálkamentes halfilé lett. az olaját kenyérrel lehet kitunkolni. 



Legnagyobbikom sült halat evett volna inkább, ezért a halszeleteket szedőlapáttal óvatosan tepsire szedtem  majd 200 fokra és légkeverésre állított sütőben gyorsan megpirítottam.  Finom teljesen szálkamentes sült hal lett. A tepsin már csak a maradékot tudtam lefényképezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése