2021. június 20., vasárnap

Harcsa és süllő ebédre

 Ma ebédre filézett harcsa hallé, rántott harcsa- és süllőfilé, petrezselymes krumpli (vagy margarinos-tejes törtkrumpli). uborka saláta és rántott csirkemell filé készült - utóbbi biztos ami biztos. 

A halakat Legnagyobbikom hozta az elmúlt hetekben, úgy tartalékoltam, hogy jó sok legyen mindenből, mindenki degeszre ehesse magát a halas ebédből. 

A hallé alapleve a harcsa és süllő gerincéből és fejéből főtt, hagymával, sóval, csípős fűszerpaprikával, jó 1-1,5 órán át, aztán a húsokat leszedtem a csontról, a levet is átszűrtem és átpasszíroztam, hogy ne maradjon benne szálka, aztán a leszedett húsokat visszaraktam a lébe és jól elturmixoltam. Fűszerpaprikával után-ízesítettem és színeztem, és mikor forrt már pár percig,  belefőztem a csípős piros arannyal bepácolt harcsa filé darabokat. Kb. 3-3,5 liter finom sűrű hallevünk lett. Igyekeztem, hogy szálkamentes legyen, de a gyerekeknek mindig mondom, hogy a hallal azért vigyázni kell.  


A második fogáshoz besóztam és állni hagytam a rudakra vágott harcsafilét, és a feldarabolt süllőfilét, - mindkettő bőr nélküli volt. Aztán az új módszer szerint paníroztam. 

5 tojást, kevés sóval és 5 dkg rétes liszttel csomó mentesre jól kikevertem, a halakat és a felszeletelt, szintén besózott csirkemell filét is először a lisztes tojásban, majd a zsemlemorzsában forgattam meg, és forró olajban, de a hőt mérsékelve szép pirosra sütöttem. (Ezzel a módszerrel el lehet kerülni a lisztbe forgatást. Bevált, mióta kipróbáltam, csak így panírozok mindent.)

Kétféle köret készült, mert Bogikám nem szereti a petrezselymes krumplit, Legnagyobbikom és én viszont nagyon, így mindenki kedvére tettem. 

Ubi salit csak én ettem, abból szedtem inkább többet, mint a krumpliból, mert sokkal kisebb a szénhidrát tartalma. 

a harcsa rudak alul, a süllőfilé rajta van a képen

Isteni ebédünk volt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése