2022. január 21., péntek

Az ünnepi időszak ételei

 a teljesség igénye nélkül...

A múlt év karácsonyára négyféle sütivel készültem. Kettő elkészítésében Bogikám is sokat segített. 

  • Az egyik egy hatalmas adag mézeskalács volt, amit ugyanúgy készítettünk, mint a Mikulás várót, a különbség csak annyi volt, hogy most a kiszúrt mézeskalácsokat szép fél dióbelekkel díszítettük sütés előtt. 
  • A másik a kókuszgolyó volt, amit szorgosan segített kis Drágám kókuszreszelékben megforgatni. 
  • Ezen kívül készült még almás gyümölcskenyér sok kandírozott gyümölccsel, dióval és fügével, illetve
  • életem első bejglijei 3 mákos + 3 diós. Eddig minden évben Anyukám sütötte a bejglit, most a betegség miatt nem került rá sor. Szegény biztosan érezte, hogy nincs jól, mert már napokkal a bekövetkezett események előtt szólt, hogy az idén úgy döntött nem süt semmit. Már akkor tervbe vettem, hogy én sütök helyette is. És tényleg, Apukámnak is csomagoltam minden sütiből, Anyukámnak pedig a két bejgliből, - remélem meg tudta még kóstolni a kórházban, -  mert a visszakapott csomagban nem találtam meg a bejglit.  (Persze az első két mákos bejglivel meggyűlt a bajom, mert túl sok tölteléket tettem bele, és akárhogy próbáltam szépen felgöngyölíteni és tepsire rakni, sehogy sem sikerült. A harmadik már egész szép lett, illetve a három diós is, bár nem voltak még tökéletesek külsőre, de isteni szaftosak voltak.) 
(És csak most eszmélek, hogy se a sütikről se az ételekről nem készült kép.)

És mik készültek nálunk ebédre-vacsorára? 

  • Szentestére (jó csípős) filézett harcsa halászlé, rántott süllőfilé sült krumplival vagy törtkrumplival, majonézzel.
  • Karácsony első napjára kacsaleves csigatésztával, sült kacsacombok és 2 egész, kacsamájas töltelékű töltött kacsa krumplipürével, barack és meggy befőttel.
  • Karácsony másnapján reggelire  kiflit sütöttem mert elfogyott a kenyerünk, (imádták a gyerekek), ebédre apró húsos és húsgombócos káposzta, rántott csirkemell és rántott malackaraj párolt rizzsel, sült krumplival, majonézzel vagy csemege uborkával.
  • 27-re, János napra marhapörkölt tésztával vagy főtt krumplival, csemege uborkával
  • 28-án a marhapörkölt maradékából gulyás leves, kakaós és lekváros kelt palacsinta, vagy sajtkrémes-tejfölös-sajtos-pirított bacon-ös tészta
  • Vacsorára egy csomó pizzát rendeltünk, sonkásat, pick szalámis-kukoricásat, magyarost, csípős szalámisat és jalapenosat.
  • 29-én hurka-kolbász tepsis krumplival, káposztával töltött almapaprikával vagy sajtgolyók sült krumplival
  • Szilveszterre sonkás lencselevest főztem és sütöttem egy csomó sajtos korongot, és volt egy csomó bécsi virsli a szokásos kiegészítőkkel. 
  • Újév napjára malac karajcsontból főztem levest és malachúst  sütöttem hagymás krumplival, savanyúsággal. 

Ennyi volt nálunk  2021. ünnepi időszakának ételkínálata. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése