2023. június 6., kedd

Heti menü 04.10-től 04.16-ig

Húsvét hétfő: levesben előfőzött csirkecombok (6 db) és csirkeszárnyközepek (40 db) panírozás után sütőben sütve krumplipürével,  majonézes-tejfölös tavaszi salátával (uborka, zöldhagyma, retek),  ill. francia salátával


Kedd: annyi minden maradt az ünnepről, hogy ma nem gondolkodtam nagy főzésben. Volt még kacsanyakleves, csirkeleves (amiben tegnap főttek a bundázni való húsok), sült kacsaszárnyak, rántott comb és szárnyközép, sertéspörkölt, krumplipüré, franciasaláta, ezeken felül sonkák, csülök, kolbász, tojás, épp csak a friss zöldségek fogytak el az utolsó falatig. Ma kimelegítettem a kacsalevest és felfrissítettem a kacsaszárnyakat. Utóbbi a hűtőben úgy megkeményedett, hogy bele se bírtam szúrni a villát, de kitaláltam, hogy kevés vizet aláöntve felforralom, hátha felpuhul kicsit. Kb. 20-25 perc fedő alatti forralás után tényleg így lett, isteni volt, mintha csak akkor készült volna. De csak zsemlével ettük, krumplipürét senki nem kért. Így ebédre melegen, és vacsorára hidegen az utolsó falatig elfogyott.


Szerda: sertésgulyás csipetkével, a vasárnapról megmaradt tálnyi sertéspörkölt felhasználásával (először főztem egy hamis gulyást, amikor a zöldségek és krumpli megpuhult belefőztem a csipetkét, végül a pörkölt maradékával is összeforraltam. Isteni levesünk lett.


Másodiknak húsvéti sonkás-tejfölös-sajtos "rakott" tészta készült, az is nagyon finom lett. 



A sonkák és csülök főzőlevét, meg egy főtt csülök nagy részét beraktam a mélyhűtőbe, pár nap múlva egy csülkös bablevest készülök főzni belőlük valami könnyű másodikkal.

Csütörtök:    este óta nagyon rosszul vagyok, úgyhogy alig bírtam összeszedni magam, hogy főzzek valamit. Eleinte úgy éreztem, hogy nem lesz ebéd, aztán csak erőt vettem magamon és egy kis krumplis tarhonyát főztem pár szelet kolbásszal


Péntek: diétás leves (csak nekem, krumpli, répa, petr.gyökér, kevés rizs, pici ételízesítő és só), a többieknek  rizseshús csirkemellel


 

Szombat: nem főztem, csak rántottát vagy tükörtojást sütöttünk ki mit kért. Apukám egész nap az urológiai klinikán volt, ott kapott enni. Szörnyű, hogy a beavatkozáson,  - ami miatt a mentők beszállították még reggel -, már délelőtt 9 órakor túl volt, de a klinika által megrendelt betegszállítók csak este 7-kor tudták hazaszállítani. (Addig a folyosón feküdt - de legalább ágyat kapott.) A megszokott betegtaxist, aki a klinikára szokott vinni minket, nem tudtam elérni, hogy hamarabb hazahozzam, a családban meg sajnos mindenki dolgozott, de amúgy sem tudtuk volna hazahozni, mert speciális igényű, szinte mozgásképtelen. Mostmár a saját ágyában pihenhet. Mindent odakészítettem a kis asztalkájára, hogy este meg éjjel minden rendben legyen.

Vasárnap: csirkeleves, rántott csirkemellfilé habos krumplipürével



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése