2023. június 6., kedd

Heti menü 04.17-től 04.23-ig

 Hétfő: zöldborsóleves

Paprikás zsemlemorzsába forgatott "rántott" harcsafilé törtkrumplival (a harcsát Legnagyobbikom fogta)


Kedd: kapros-tejfölös krumplileves 


krumplis lángos (maradék krumplipüré felhasználásával); én csak sóval ettem, a család tejföllel fokhagyma granulátummal, reszelt sajttal 17 db lett

(55 dkg krumplipüréből,  1 kg finom lisztből, 1 dl langyos tejből, amiben feloldttam 1 teáskanál cukrot, ebben futtattam föl 5 dkg élesztőt (budafoki), 1 nagy poharas tejföl  1evőkanál margarin - ezekből tésztát dagasztottam és kelesztés után olajozott tepsin kiszaggattam, majd némi pihenés után bő olajban sütöttem)


Szerda: karfiolleves zabkocka tésztával


Csirkepörkölt (combból,farból és mellből) pirított tarhonyával vagy rövid cső tésztával. (Én csak tarhonyával ettem, ezért azzal fényképeztem)


Csütörtök: lebbencs leves


Hagyományos rakott krumpli sok tojással, kolbásszal, tejföllel és sajttal



Péntek: sonkalében főtt csülkös bableves (a húsvéti sonkák és csülök főző levét lefagyasztottam a kicsontozott csülökkel együtt, most ebből használtam fel) 


Másodiknak 8 db vanília krémes*, 8 db baracklekváros és 10 db kakaós kelt palacsintát sütöttem

*A vanília krémhez fél csomag házi krémes krémport habosra kevertem 4 dl 3,5%-os tejjel és 1 dl 30%-os habtejszínnel. Jó sokat tettem 1-1 palacsintába, isteni volt!!

Szombat: minimál zöldségleves (nem volt kedvem zöldségeshez menni, úgyhogy az itthon lévő pici maradék káposztából, fél sárgarépából és néhány szál újhagyma zöldjéből főztem), de aki nem kért ilyet, ehetett tegnapról maradt bablevest


Másodiknak Bogikám ropogós bőrű csirkét kért sültkrumplival (6 alsócombot és 12 szárnyat sütöttem meg, csak sóval fűszerezve), és kevés krumplipürét is csináltam Apukám miatt


Vasárnap: csirke mellcsontokból leves új zöldségekkel, pántlika tésztával,

Hagymás-fokhagymás-fűszeres krumplin sült fűszeres tarja





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése