2016. június 26., vasárnap

Zelleres zöldborsókrémleves

 
Idei, Szüleim kertjéből származó, frissen fejtett, lefagyasztott zöldborsó volt ennek a levesnek az alapja. Régebben már készítettem bazsalikomos zöldborsókrémlevest,  az is nagyon finom volt, de most magyaros vonalon tartottam az ebédet, a marhapörkölt elé jobban illett ez a zelleres zöldborsókrémleves. 
Hozzávalók: 
kb. 45 dkg fagyasztott zöldborsó, egy darab új zellergumó, 3-4 szál zellerzöldje hosszú szárával együtt, fél fej hagyma, 1,5 liter forró víz, 1-2 evőkanál olaj, 1,5 fehér műanyag kanál ételízesítő, őrölt bors ízlés szerint, a sűrítéshez:  kb. 1,5 dl hideg víz, 1,5 evőkanál rétes liszt.
Most nem dinszteltem meg a borsót, hanem forró vízben főni tettem a feldarabolt zellergumóval, zellerzölddel és hagymával együtt. Ízesítettem ételízesítővel és őrölt borssal, majd puhára főztem a zöldségeket. Amikor elkészült, botmixerrel (MixSy) pürésítettem, majd szitán átpasszíroztam a levest. Újra felforraltam, sűrítettem a hideg vízből és lisztből álló habarással, jól kiforraltam. Kellett még bele pici só és bors, utána máris tálalhattam ezt a finom zöld levest. Kenyérkockát is lehetett volna rá pirítani, de most nem kívántam, így csak egy petrezselyemlevéllel díszítettem. 
Nagyon finom volt!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése