2020. szeptember 20., vasárnap

Sajtos "bodag"

 Ma egy nagyon egyszerű, mégis finom ételt hoztam. Már régóta készítem, csak a blogra még nem került föl. Most pótolom. 

Családunkban a húsok panírozása után kimaradt tojást annyi prézlivel  + pici sóval kevertük össze, hogy formázható legyen és a húsok után megsütöttük. Ez nálunk a bodag, amit legtöbbször én ettem meg. Egyszer, amikor kicsit több tojás maradt ki, megpróbálkoztam vele, hogy a tojáshoz először egy jó adag finomra reszelt trappista sajtot kevertem, csak utána a prézlit és a sót. Így a prézliből kevesebb kellett, annyi, hogy formázható masszát kapjak. Szép kis korongokat  formázok belőle, amit még megforgatok zsemlemorzsában, és a húsok után szép pirosra sütöm. Amióta így csinálom inkább a fiatalok eszik meg a sajtos "bodagot" 😃. Soha nem folyik ki a sajt belőle! Ízre és  állagra a sajtgolyóhoz hasonlít, nagyon finom!  Mennyiségeket nem tudok írni, mert mindig csak érzésre rakom a maradék tojásba a többi hozzávalót



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése