2021. szeptember 26., vasárnap

Mai finom: töltött egész csirkecombfilé kétféle töltelékkel és egyebek

                              

Kezdem az elején, mert leves is volt, csirke mellcsontokból (4 db-ból) és 8 db csirkelábból sok zöldséggel, csigatésztával. (Bogikám imádja a csirkelábról leszedett "húst", direkt az Ő kedvéért főztem ilyen levest. Én csak zöldségeket és levet ettem, meg leszopogattam a Bogika után visszamaradt csontokat :D) Isteni volt!

Második fogásnak 3 tojásos és 3 tojásos-májas töltelékű bőrös egész csirkecombfilét sütöttem, amihez krumplipürét készítettem és ecetes céklát vagy csípős ecetes uborkát lehetett választani. A combokat már direkt azért raktam el így a fagyasztóba, mert eredetileg is töltött húsnak szántam. Mellettük és a kimaradt töltelékek mellett még 6 db egész csirkeszárny is sült a tepsiben. Nagyon jó ízt adott a húsoknak a rájuk rakott néhány kávéskanálnyi Bords Eve margarin.

Hozzávalók:

6 db bőrös egész csirkecombfilé, 6 db egész csirkeszárny, 

A töltelékhez:

4 szelet héj nélküli kenyér hideg vízben megáztatva, kicsavarva - 33 dkg, 

4 db keményre főtt tojás apróra vágva, -  21 dkg, 

1 db nyers tojás - 5 dkg

1 csokor petrezselyemzöld  a fagyasztóból (apróra vágva) - 2,5 dkg

1 púpos fehér műanyag kanál ételízesítő - 1,4 dkg

őrölt bors ízlés szerint

Ezeket alaposan elvegyítettem, amikor összeállt, kivettem belőle 20 dekát, és hozzákevertem

20 dkg apróra vágott csibemájat (4 db volt, tisztítva, szintén a fagyasztóból)

+ kb. fél fehér kanál ételízesítőt, és kevés őrölt borsot


A csirkecombokat alaposan kiklopfoltam, húsos felét alig, bőrös felét jobban megsóztam, aztán annyi tölteléket tettem bele, hogy össze bírjam tekerni. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam és mindegyikre néhány kis margarint tettem. A töltött combok mellé egy-egy csíkban a kimaradt tölteléket is beraktam, azok mellé a 6 db megsózott szárnyat. A töltelékre és a szárnyakra is került a margarinból, aztán lefedés nélkül a 200 fokra és légkeverésre állított sütőbe toltam 1,5 órára. Közben a szárnyakat egyszer megfordítottam, de a többit nem piszkáltam. Isteni ropogós bőrű finomság  kerekedett belőle. Érdemes kipróbálni. 

A fényképeken csak az ebéd után megmaradt, kihűlt húsok vannak, mert úgy neki estünk, hogy ebédkor elmaradt a fotózás. 

Bal oldalon a májas töltelék mellett 1 db májas töltelékű comb van, fölötte és alatta a 2 megmaradt szárny. A másik oldalon 2 db tojásos töltelékű comb és a megmaradt kb. fél tojásos töltelék van. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése