2014. október 14., kedd

Kukorica mikróban

Még a nyáron olvastam ezt a nagyon egyszerű és gyors kukorica főzési módot a Chili & Vanilia blogon. Aztán egy ismerősünk meglepett bennünket egy csomó főzni való kukoricával. Tudom, ha egyszerre főztem volna meg hagyományosan, (eddig Anyukám receptje alapján forrás után 10 percig főztem) legtöbbjét ki kellett volna dobni, mert a főtt kukorica csak frissen, melegen jó - legalábbis szerintem. De szerencsére beugrott a mikrós főzés, mint kipróbálandó lehetőség. Hárman vagyunk, hát három csövet mikróztam meg saját levében, azaz a csövek természetes burkában, a csuhéjban. A mikró forgó tányérjára triplán hajtott konyhai törlőpapírt fektettem, arra kerültek a csövek. 
Épp csak a kilógó, megbarnult bajuszszálakat meg a nagy torzsát vágtam le ollóval. Aztán a 3 csövet 1000 Watton 6 percig mikróztam. Tányérral együtt kivettem, vártam néhány percet, mert nagyon felforrósodtak a csövek. Aztán mindkét kézbe többszörösen hajtott papírtörlő, és gyönyörűen le lehetett húzni a csuhéjt, a bajuszkákat mindent, és azonnal neki lehetett esni a finom édes szemek lerágásának. Amíg tartott az ajándékból minden nap megettünk 1-1 csövet. Aztán a piacon is kerestem a kukoricát, de sajnálattal láttam, hogy több helyen úgy árulták, hogy a csuhéj egy részét eltávolították. Igaz, így láthatóvá váltak a szemek, de mikrós főzésre mégsem mertem olyat venni, csak olyat, amin sértetlen volt a burkolat :). 
A hét végén megint megleptem a családot, Apa nagyon örült, Legkisebbikem már nem lelkesedett annyira mint nyáron. Kicsit féltem, hogy nem lesznek-e túl öregek a szemek a csöveken, de szerencsére ugyanolyan finom zsenge, édes kukoricát sikerült vennem, amilyen a nyári volt. Érdemes kipróbálni ezt a főzési módot, így mindig gyorsan és frissen élvezhetjük a finom édes főtt kukoricát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése