2012. december 19., szerda

Sonkás-csirkés-paradicsomos mártás







Még mindig nincs karácsonyi hangulatom. Dolgozunk, intézzük az ügyeinket, bosszankodunk a rossz dolgokon. Például ma be akartam indítani a mosógépet,  de a víz elöntötte az irodámat. Mert az én kis irodám házunk  kazánház-háztartási helyiségéből lett kialakítva. Egy vödör vizet kellett felitatnom, azt hittem megüt a guta. Holnap mosógépszerelőt kell felhajtanom, mert mostmár nincs tartalék mosógépünk. Hát hogy legyen így az embernek karácsonyi hangulata? Kellett néhány dolgot vásárolni is, mire hazaértünk Legkisebbikemmel, úgy elfáradtam, és úgy fájt a lábam, alig vártam, hogy leülhessek egy kicsit pihenni. Közben azon gondolkodtam, hogy valamit össze kéne ütni vacsorára, mert Párom ma Pesten volt, így ma hideg ebéd volt mindenkinek. Végül egy olaszos húsos-tésztás ételt gondoltam ki. Ilyen fárasztó nap után nem kell nehéz vacsorát enni, főleg, hogy Párom és Legkisebbikem még teniszezni is elmentek, hogy levezessék a napi feszültséget. A sonkás-csirkés-paradicsomos mártáshoz a következőket használtam: 


2-3 evőkanál olaj, 1 fej hagyma, egy nagyon vékony szelet füstölt szalonna - kb. 3 dkg, 15 dkg gépsonka, 2 fél csirkemell filé - kb. 45 dkg, só, olasz fűszerkeverék, fokhagyma granulátum, őrölt bors, chili por, - ezek ízlés szerint - , 500 gr Nostia passzírozott paradicsom, kb. 2,5 dl forró víz, kevés folyékony édesítőszer.


Egészen apróra vágtam a hagymát, meg a füstölt szalonnát, és kevés olajon együtt sütöttem őket. Aztán hozzátettem az ugyancsak vékony csíkokra vágott sonkát és csirkemellet. Addig sütöttem, míg a hús kifehéredett. Ekkor sóztam (3/4 csapott fehér kanál sóval), tettem rá egy kávéskanálnyi fokhagyma granulátumot, jó pár tekerésnyit a már tegnap is említett olaszos szárított zöldfűszer keverékből, meg is borsoztam és chiliport is szórtam rá, majd felöntöttem a passzírozott paradicsommal, aztán a dobozt még kiöblítettem 2,5 dl forró vízzel és azt is a mártáshoz öntöttem. Kávéskanálnyi édesítőszert is raktam bele, és főztem kb. 20 percig. Amíg a mártás főtt, kifőztem egy csomag rövidcső tésztát a Zepter tésztafőzés szabályai szerint, és már tálalhattunk is.  Főzés közben azért még egy rövidet Skype-oltam is az Unokákkal, addig Legkisebbikemet bíztam meg, hogy figyeljen az ételre. Párom éppen akkor ért haza, amikor a vacsora az asztalra került, úgyhogy nagyon jó volt az időzítés. Jól sikerült a vacsora, mind elfogyott :)!!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése