2013. június 25., kedd

Tejfölös harcsapaprikás (liszt nélkül)

A családnak tejfölös harcsapaprikást főztem, egy szép harcsából, amit Legnagyobbikom vasárnap fogott. Most nem lisztes habarással sűrítettem, más praktikához folyamodtam, hogy este én is tudjak enni belőle, ha kedvem lesz. A tisztított, nyúzott harcsát kifiléztem, a szálka nélküli húst (kb. 80 dkg) darabokra vágtam és 2 evőkanál csípős piros arannyal bepácoltam. 
A gerinccsontokból egy nagy hagyma felaprózott felével, 1/2 liter forró vízzel, 1 csapott fehér kanál sóval, 1 hegyes erős paprikával, 1 hámozott paradicsommal alaplevet főztem. Amikor a hús már kezdett leválni a csontokról, kiszedtem hűlni, amikor fogható volt, kézzel kicsontoztam, a leszedett harcsahúst visszaraktam a lébe és botmixerrel összeturmixoltam. Így egy jó sűrű levet kaptam.
A hagyma másik felét is felapróztam, kevés olajon megdinszteltem, ráraktam a bepácolt haldarabokat, 2 fehér kanál csípős fűszerpaprikát, óvatosan elkevertem és felöntöttem a sűrű alaplével. Főztem kb. 10 percig, aztán 4-5 evőkanál tejföllel gazdagítottam, azzal is kiforraltam és közben megfőzött olaszcsavart tésztával tálaltam. Aki kért, tejfölt tehetett még rá a tányérján. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése