2015. november 23., hétfő

Tőkehal csípős paradicsomos mártásban

Néhány hete vettem egy kiló fagyasztott alaszkai tőkehalfilét. 12 nem túl nagy filét találtam a zacskóban. Készült már belőle fish and chips Hugh Fearnley-Whittingstal receptje alapján, meg rántott tőkehal is. De még mindig maradt 3 db halfilé a csomagban. Ebből készítettem egy finom csípős, mediterrán ízesítésű paradicsomos mártást.
Hozzávalók: 
3-4 evőkanál olaj, egy nagy hagyma negyede és 2 gerezd fokhagyma felaprítva, 20 dkg szálkáitól megszabadított tőkehalfilé kockákra vágva, só, kb. 7 dl 100 %-os házi paradicsomlé, pár csepp folyékony édesítő, 2 fehér kanál szárított zöldség (minden mentes ételízesítő),  2-3 csipet szárított oregano és bazsalikom, kevés csilipor, 3 karika hegyes erős paprika magház felöli vége - hogy biztosan csípjen :)
A felengedett halban kitapogattam azt a csíkot, ahol a szálkák húzódtak és éles késsel kivágtam a szálkacsíkot, aztán kis kockákra vágtam a halhúst. (Persze a halakban sose szabad megbízni, bár azt hittem minden szálkától sikerült megszabadulnom, azért egy szálkát mégis találtam a mártásban.)
A felaprított hagymákat kevés olajon megdinszteltem egy csipet sóval, majd ráraktam a haldarabokat, azt is meghintettem kevés sóval és sütöttem egy-két percig. Ezután felöntöttem paradicsomlével, beletettem az ízesítőket és készre főztem kb. 10-12 perc alatt.
Mellé kb. 33 dkg 4 tojásos orsó tésztát (egy XL-es csomag fele) főztem meg a Zepter tésztafőzés szabályai szerint.
Finom lett ez a halas paradicsomos mártás, illatra és ízre is nagyon hasonlított a tengeri herkentyűs mártásra.  Legkisebbikemnek is nagyon ízlett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése